نقش غذا و دارو در اقتصاد مقاومتی/ مراقب محصولات تقلبی باشیم



 اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی, وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، بر نقش مهم حوزه دارو در کسب اعتبار دولت تاکید کرد و گفت: حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان غذا و دارو که در محل سازمان غذا و دارو و با حضور ریاست سازمان غذا و دارو و مدیران و کارکنان برگزار شد، گفت: بخش عمده کارهای ما که نقش مهمی در اعتبار دولت دارند حوزه غذا، دارو، واکسن، انتقال خون و تجهیزات پزشکی است.

وزیر بهداشت، افزود: امیدواریم امسال را با انرژی مضاعف مسئولیت ها را دنبال کنیم تا همانند سال گذشته موفقیت هایی را در عرصه های مختلف به دست آوریم.

وی گفت: بخش عمده کارهای ما که نقش مهمی در اعتبار دولت دارند حوزه غذا، دارو، واکسن، انتقال خون و تجهیزات پزشکی است.

هاشمی اظهار داشت: تقلبات، کمبودها و کیفیت باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد و به خصوص کیفیت در این حوزه باید بسیار دقت شود.

وزیر بهداشت افزود: اگر بپرسند که دولت آقای روحانی در سال گذشته چه کاری انجام داد باید با افتخار بگوییم که کشور را با کاهش یک سوم نفت اداره کرد که بسیاری از کشورها نتوانستند و باید بگوییم تورم را کاهش داد.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه در حوزه سیاست بداخلاقی هایی وجود دارد که نباید این بداخلاقی ها در کشور وجود داشته باشد و در کشور ما دین که مورد قبول ما می باشد دروغ، تهمت جرم سنگینی دارد.

وی اظهار داشت: در حوزه دارو و غذا باید طوری در کمک به دولت بسیار مراقب باشیم  و خواهش من این است که طوری برنامه ریزی کنیم که هیچ کمبودی در حوزه دارو پیش نیاید. همچنین باید در مبارزه با فساد بسیار هوشیار باشیم تا خدای ناکرده تخلفی پیش نیاید.

وزیر بهداشت گفت: باید مراجعه کنندگان را کمک و حمایت کنیم و امور را تسهیل کنیم در عین حال که مراقب همه جوانب باشیم.

هاشمی بیان داشت: دکتر دیناروند یکی از مدیران موفق ما بوده است و فعالیت های تاثیر گذار و مثبتی را در این حوزه داشته است.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی است باید توجه کنیم که برخی سودجویان محصولات تقلبی را به خورد مردم ندهند و مسئولیت ما در وحله اول این است که امین مردم باشیم و سلامتی را در اولویت قرار دهیم.

هاشمی افزود: سابقه ما روشن است که در بحث اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته ایم و همه ما حاضر بوده ایم جانمان را هم برای کشور بدهیم ولی متاسفانه عده ای با این اسم بیایند و سوء استفاده کنند و سر مردم کلاه بگذارند ما برخورد جدی خواهیم کرد در عین اینکه نباید سختگیری های بی مورد انجام شود و باید به تولیدات داخل کمک و تقویت کنیم که باید دولت و مجلس نیز کمک نمایند تا صنعت داروسازی کشور تقویت و در بازار های جهانی حضور داشته باشند.

وزیر بهداشت گفت: یکی از بخش هایی که در نقش تاثیر گذاری در اقتصاد مقاومتی دارد بخش غذا و دارو است.


 اخبار پزشکی  - مهر   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------