رییس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت : معدوم سازی 780 تن مواد غذایی آلوده در تعطیلات نوروزی



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مواد غذایی

هزار مورد از بازرسی ها منجر به معرفی به سیستم قضایی و 1700 مورد نیز اقدام به پلمب مرکز شده است که تخلفات آنها می توانست صدمات جدی وارد کند.

معدوم سازی 780 هزارکیلو مواد غذایی آلوده در تعطیلات نوروزیرییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از فعالیت 1700 اکیپ سیار و ثابت بازرسی  از مراکز و اماکن حساس عمومی و مراکز ارایه دهنده مواد غذایی در برنامه سلامت نوروزی خبر داد.

 به گزارش عصر ایران به نقل از وبدا، دکتر خسرو صادق نیت در نشست خبری ضمن اعلام این خبر گفت: در طی بازرسیهای بهداشتی صورت گرفته در صورت تخلف مراکز، تذکر یا برخورد قانونی از جمله ارجاع به سیستم قضایی و یا پلمب مرکز متخلف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه سلامت نوروزی از 15 اسفند ماه سال  شروع شده و تا 15 فروردین ادامه داشت، گفت: در طی اجرای این طرح 600 هزار بازرسی از اماکن مختلف صورت گرفته است که 10 هزار مورد از این بازرسیها منجر به معرفی به سیستم قضایی به دلیل تخلف و 1700 مورد نیز اقدام به پلمب مرکز شده است که تخلفات آنها می توانست صدمات جدی وارد کند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار ادامه داد: طی بازسیهای صورت گرفته تا به امروز حدود 780 هزار کیلو ماده غذایی آلوده و غیر بهداشتی معدوم شده است که اگر در نظر بگیریم 50 گرم مواد غذایی آلوده منجر به مسمومیت یک نفر می شود با معدوم سازی این مقدار مواد غذایی آلوده از مسمومیت 15 میلیون نفر جلو گیری کرده است.

دکتر صدق نیت همچنین به انجام نمونه برداریهای مختلف از جمله مواد غذایی و آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: در طول اجرای برنامه سلامت نوروزی بیش از 350 هزار نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام شده است.

وی گفت: همچنین 5 هزار مورد نمونه برداری از آب استخرها از نظر میکروبی و آلودگی، انجام شد و در مواردی که آلودگی ثبت شد برخورد لازم صورت گرفت.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه سامانه 190 در ایام نوروز آماده دریافت گزارشات مردمی و شکایات تخلفات بهداشتی بود، گفت: از این موضوع توسط مردم استقبال شد و 2 هزار مورد تماس با این سامانه انجام گرفت به طوری که نیمی از کشفیات مواد غذایی معدوم شده به دنبال شکایات مردمی بوده است.

 

 اخبار اجتماعی  -  عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------