از این پس روغن ویتامینه بخورید!



 اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,  وزارت بهداشت

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از توزیع ویتامین D در دبیرستان‌های پسرانه و دخترانه و غنی‌سازی روغن با ویتامین A و D در سال جای خبر داد.

به  گزارش ایسنا  ؛  دکتر زهرا عبداللهی درباره جزییات برنامه‌های جدید اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت در سال 95 گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تغذیه و الگوی غذایی یکی از مهم‌ترین ریسک فاکتورهای بیماری‌های غیرواگیری چون، دیابت و سرطان‌ها است، یکی از اولویت‌های ما نیز بحث اصلاح الگوی مصرف غذایی است.

وی افزود: بنابراین ما در اهداف کلان‌مان بر روی اصلاح الگوی مصرف، کاهش مصرف قند،‌ نمک و چربی و اقدامات فرهنگی، آموزشی و بهره‌گیری از بسیج‌های آموزش همگانی برای انجام این اقدامات کار می‌کنیم. جهت کاهش میزان مصرف قند، نمک و چربی همکاری با صنایع غذایی و سازمان ملی استاندارد، بازنگری در استانداردهای محصولات غذایی، در دستور کار است.

وی همچنین اظهار کرد: در عین حال بحث ارائه محصولات غذایی سلامت‌محور در بازار، به طوریکه در دسترس مردم باشند را از اولویت‌های‌مان در سال جدید قرار داده‌ایم.

غنی‌سازی روغن با 2 ویتامین؛ امسال

عبداللهی با اشاره به برنامه پیشگیری و کنترل ریزمغذی‌ها، از توسعه برنامه مکمل‌یاری ویتامین D و توزیع مگادوز 50 هزار واحدی ویتامین D در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه و همچنین از طریق شبکه بهداشتی و درمانی کشور برای زنان میانسال و سالمندان در سال جاری خبر داد.

وی همچنین اظهار کرد: در عین حال برنامه غنی‌سازی آرد با ویتامین D و غنی‌سازی روغن با ویتامین A و D را امسال در برنامه‌هایمان داریم تا بتوانیم از این طریق، کمبود ویتامین‌های A و D را کنترل کنیم.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------