اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مراقب باشید؛ تزریق این مواد برای زیبایی پوست ممنوع است/ «سولاریوم» مجوز ندارد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سولاریوم

رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: کیت‌های " پی آر پی " به عنوان پوست و زیبایی مجوز ندارند و از آنجاکه این وسیله در ارتوپدی کاربرد دارد، تعداد خیلی محدودی مجوز برای کابرد طب ورزشی و ارتوپدی دریافت کرده‌اند.

 به  گزارش  ایسنا  ؛علیرضا سلیمانی در این باره گفت: بعضی دستگاه های پزشکی که در حوزه عمومی استفاده می شوند، کاربرد اختصاصی دارند و در مراکز درمانی و بیمارستان ها استفاده می شوند و برخی نیز این قابلیت را دارند که در غیرمراکز درمانی استفاده شوند. بر همین اساس احتمال دارد دستگاه هایی که در غیر از مرکز درمانی استفاده می‌شوند، مورد تایید وزارت بهداشت نباشند.

او گفت: دستگاه‌های سولاریوم که در برخی آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی استفاده می‌شوند، مجوزی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ندارند و برای سلامتی مضر هستند. این دستگاه‌ها به صورت قاچاق و غیر رسمی وارد کشور می‌شوند و باید مسئولان مربوطه و ارکان نظارتی برخورد جدی در این زمینه داشته باشند.

رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: تزریق " پی آر پی " که برای زیبایی و جوان سازی پوست استفاده می‌شود، هیچ تاییدیه‌ای در حوزه پوست ندارد و مصرف آن در حوزه پوست و زیبایی مورد تایید نیست.

سلیمانی گفت: کیت‌های " پی آر پی " به عنوان پوست و زیبایی مجوز ندارند و از آنجاکه این وسیله در ارتوپدی کاربرد دارد تعداد خیلی محدودی مجوز برای کابرد طب ورزشی و ارتوپدی دریافت کرده‌اند و اگر این وسیله در بازار با عنوان دیگری فروخته شود، تخلف است.

او گفت: تبلیغات در این حوزه نیز اگر در حوزه زیبایی استفاده شود، تخلف است و نشریات و رسانه‌ها اگر تبلیغاتی را در این حوزه داشته باشند، تخلف است و مورد پیگرد قانونی است. امیدواریم مسئولین مربوطه اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------