هشدار سازمان بهداشت جهانی؛ ویروس زیکا وارد اروپا می شود!



 اخبار پزشکی,خبرهای   پزشکی, سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی گفته است که انتطار می رود طی چند ماه آینده ویروس زیکا در اروپا پخش شود اما خطر شیوع این ویروس کم است.

به گزارش  خبرآنلاین؛ این ویروس که پشه ها، عامل شیوع آن هستند و برای اولین بار سال پیش در برزیل دیده شده است هم اکنون در بیش از 50 کشور مشاهده شده است. پیش از این گفته شده این بیماری با هزاران بیماری میکروسفالی (بیماری که منجر به تولد کودکانی با سرهای کوچک می شود) مرتبط است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده خطر شیوع زیکا در اروپا را نباید دست کم گرفت. این خطر در جزیره مادیرا، ساحل دریای سیاه و گرجستان بیش از دیگر مناطق است.

گفته شده از کشورهایی که خطر شیوع زیکا در آنها متوسط است، فرانسه به دلیل تراکم جمعیت شهری بیشترین احتمال را برای شیوع این ویروس دارد.

ارزیابی های سازمان جهانی بهداشت در اروپا نشان می دهد که اگر هیچ عملی انجام نشود احتمال شیوع ویروس زیکا در اواخر بهار و تابستان وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی ولی این ارزیابی را در نظر گرفته است که کشور های اروپایی سریعا واکنش نشان می دهند و این احتمال شیوع ویروس زیکا را در کشور های اروپایی کم است.

رئیس منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت: شواهد جدید نشان می دهد که خطر پخش ویروس زیکا در اروپا وجود دارد و این خطر در هر کشور متفاوت است. با این ارزیابی ما می خواهیم هدف هر یک از کشور های اروپایی را برای آمادگی متناسب با میزان خطر مشخص کنیم. مخصوصا از کشور هایی که ریسک شیوع ویروس در آنها بالاست درخواست می کنیم که اقداماتی را شروع کنند.

مسئولان سازمان جهانی بهداشت می گویند بیماری های که عوامل آن پشه ها هستند هم اکنون در روسیه و گرجستان وجود دارد و برای مقابله با ویروس زیکا آنها با سازمان جهانی بهداشت در ارتباطند.

به کشور هایی که خطر در آنها بیشتر است گفته شده است که اقدامات قوی تری برای توقف شیوع ویروس زیکا در کشورشان انجام دهند، برای مثال به شهروندان آنها هشدار داده شود تا از آب آلوده استفاده نکنند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------