نظارت تیم های بازرسی بر داروخانه های بیمارستانی



 اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی,سازمان غذا و دارو

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از نظارت جدی بر داروخانه های بیمارستانی در بخش دولتی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر رسول دیناروند در خصوص وضعیت نظارت بر داروخانه های بیمارستانی، گفت: پایین بودن کیفیت داروهای داروخانه های بیمارستان های دولتی را قبول ندارم چرا که تمام داروهایی که مجوز لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده اند، کیفیت مناسب برای مصرف را دارند.

وی با اشاره به تشکیل گروه بازرسی نظارت بر داروخانه های بیمارستانی در سال گذشته، افزود: نتیجه تمام بازرسی ها به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد. زیرا، اشکالات متعددی در بازرسی ها شاهد بودیم که اگر برطرف نشود قطعا برخورد می کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اینکه یک پزشک یا بیمار بخواهند برند خاصی را ترجیح دهند و انتظار پرداخت هزینه آن توسط دولت و طرح تحول سلامت را داشته باشند، انتظار به جایی نیست.

دیناروند با بیان اینکه سیاست وزارت بهداشت در بیمارستان های دولتی کنترل هزینه هاست، عنوان کرد: اگر ۲ داروی مورد تایید سازمان غذا و دارو با قیمت های متفاوت وجود داشته باشد داروی با قیمت پایین تر را ترجیح می دهیم. این سیاست درست است و ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: مردم در مراجعه به بیمارستان های دولتی به طور میانگین ۳ تا ۶ درصد هزینه ها را می پردازند بنابراین بخش عمده ای از پرداخت هزینه ها بر عهده دولت است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------