باکتری‌هایی که دی‌اکسید کربن را به قند تبدیل می‌کنند



 اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی,   باکتری‌ها

گروهی از دانشمندان طی انجام پژوهشی موفق شدند تا با مهندسی باکتری‌ها آنها را وادار به مصرف دی اکسید کربن و سپس تولید قند مورد نیاز برای ایجاد سلول کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از sciencedaily ، این دانشمندان موفق شدند تا با برنامه‌ریزی مجدد یک موجود زنده که قند مصرف کرده و دی‌اکسید کربن منتشر می‌کند، آن را وادار به مصرف دی‌اکسید کربن محیط اطراف و تولید قند کنند.
 

محققان این پژوهش بر این باورند که  توانایی بهبود تثبیت میزان کربن در جهت مقابله با چالش‌های آینده  برای بشر بسیار حیاتی است.

این محققان در جهت ایجاد یک مسیر برای تثبیت کربن، ژن‌های حاوی اطلاعات را به ژنوم باکتری متصل کردند.

اگر چه  این باکتری آنزیم‌های تثبیت کربن تولید می‌کند، اما موفق به استفاده از دی اکسید کربن برای سنتز قند نمی‌شود زیرا برای این کار به یک منبع خارجی قند متکی است.

این تیم در جهت یافتن یک راه حل برای این مشکل، مخازنی به نام "chemostats" را طراحی کردند که در آن باکتری‌ها را پرورش داده و به تدریج اشتهای آنها را برای مصرف دی‌اکسید کربن افزایش دادند.

این شرایط تغییر یافته، باکتری را مجبور می‌کند تا از مواد فراوان‌تری در محیط خود استفاده کند.

در زمان سه ماه، این باکتری از دی‌اکسید کربن برای ایجاد یک بخش قابل توجهی از توده بدنی، از جمله تمام قندهای مورد نیاز برای ایجاد یک سلول استفاده کرد.

پیش بینی این تیم این است که در آینده می‌توان از این میکروارگانیسم ها برای جذب دی‌اکسید کربن موجود در اتمسفر و تبدیل آن به انرژی ذخیره شده استفاده کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------