هزینه ۶۷ میلیارد دلاری عدم تحرک انسان ها به حوزه سلامت



 اخبارپزشکی ,خبرهای   پزشکی, تحرک فیزیکی

اولین مطالعه در سطح جهان آشکار ساخته است که در سال ۲۰۱۳، عدم تحرک فیزیکی هزینه ۶۷.۵ میلیارد دلاری را در سطح جهان برای بخش سلامت به همراه داشته است.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه سیدنی استرالیا به سرپرستی دکتر ملودی دینگ، برای اولین بار با بررسی هزینه مستقیم مراقبت های درمانی، از بین رفتن کارآیی و بهره وری، و مدت زمان زندگی توام با ناتوانی و معلولیت ناشی از ۵ بیماری مهم غیرواگیر و مرتبط با عدم تحرک شامل بیماری قلبی عروق کرونر، سکته، دیابت نوع۲، سرطان سینه و سرطان روده، هزینه مالی عدم تحرک فیزیکی را در سطح جهان برآورد کردند.

براساس داده های بدست آمده از ۱۴۲ کشور، که ۹۳.۲ درصد جمعیت جهان را شامل می شوند، محققان برآورد کردند که در سال ۲۰۱۳ تاثیر عدم تحرک فیزیکی بر بروز این بیماری ها و مرگ ناشی از آنها بیش از ۶۷.۵ میلیارد دلار برای اقتصاد جهان هزینه داشته است.

به گفته دکتر دینگ، «بی تحرکی به عنوان یک عامل فراگیر جهانی شناخته می شود که نه تنها منجر به بیماری و مرگ زودهنگام می شود، بلکه بار هزینه ای زیادی هم به اقتصاد جهان تحمیل می کند.»

البته به گفته تیم تحقیق، به دلیل فقدان داده ها از بسیاری از کشورها و به دلیل استفاده از متدهای محافظه کارانه، اعداد و ارقام بدست آمده کمتر از هزینه واقعی است.

از مجموع ۶۷.۵ میلیارد دلار برآوردشده، ۵۳.۸ میلیارد دلار در بخش هزینه های مستقیم (مخارج مراقبت و درمان) و ۱۳.۷ میلیارد دلار در بخش هزینه های غیرمستقیم (از بین فتن کارآیی) بوده است. طبق این گزارش، دیابت نوع ۲ پرهزینه ترین بیماری است که ۳۷.۶ میلیارد دلار (۷۰ درصد) از هزینه های مستقیم را به خود اختصاص داده است.

محققان توصیه می کنند با افزایش میزان فعالیت فیزیکی، در حقیقت دولت ها در بخش هزینه های درمانی صرفه جویی کرده و در بازار کار بهره وری بیشتری اتفاق می افتد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------