اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

معاون وزیر بهداشت: سند ملی پیشگیری وکنترل بیماریهای غیرواگیر به زودی اجرایی می شود



 اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی, وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر در حال حاضر در ۴ شهرستان در حال اجراست، گفت بزودی این سند در سراسر کشور اجرایی می شود.

به گزارش مهر علی اکبر سیاری در حاشیه برگزاری بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، مهم ترین اولویتهای آتی این معاونت را تشریح کرد.

معاون بهداشت، تکمیل شبکه بهداشتی درمانی شهری با روش جدید طراحی شده، بهبود استانداردها و فضاها به لحاظ فیزیکی و تجهیزاتی و استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کلیه واحدهای بهداشتی درمانی را از مهم ترین اولویتهای معاونت بهداشت برشمرد و گفت: استقرار پرونده الکترونیک سلامت در دست اقدام است و باید تا سال آینده  برای ۹۰ درصد مردم ایران ایجاد شود.

سیاری با اشاره به اجرای سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر گفت: در حال حاضر این سند در ۴ شهرستان در دست اقدام است و بزودی ملی خواهد شد.

معاون بهداشت اجرای برنامه خودمراقبتی، برنامه کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه رفتارهای پرخطر جنسی و HIV و توانمندسازی مدیران و کارشناسان و تقویت نظارت و پایش برنامه های بهداشتی را از برنامه های معاونت بهداشت برشمرد و از  استقرار نظام ارجاع برای برنامه پزشک خانواده روستایی برای ۲۸ میلیون جمعیت روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و نیز اجرای برنامه پزشک خانواده برای ۱۰ میلیون نفر از حاشیه نشینان و شهرهای تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت خبر داد.

معاون بهداشت در پایان تاکید کرد : باید ۹۰ درصد از ایرانیان به خدمات بهداشتی دسترسی داشته باشند و باید ضمن تشکیل پرونده سلامت برای آنان، عوامل خطر نیز در آنها شناسایی شوند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------