چاقی 20 درصدی جمعیت دانش‌آموزی/ادامه طرح سنجش سلامت پیش دبستانیها پس از شهریور



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی, چاقی

معاون تربیت‌بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چاقی و اضافه وزن 20 درصدی در جمعیت دانش‌آموزی گفت که این یک زنگ خطر برای نسل آینده است.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه برنامه محوری، مدرسه محوری، عدالت محوری، اخلاق محوری، مشارکت محوری، کیفیت محوری و علم محوری از جمله سیاست‌های حوزه تربیت‌بدنی هستند گفت: در حال حاضر 20 درصد دانش‌آموزان چاق یا دارای اضافه وزن هستند و این رو به افزایش است.

وی افزود: این یک زنگ خطر برای نسل آینده است و اگر ادامه پیدا کند در سنین میانسالی با بیماریهای مختلف مواجه می شویم. بنابراین افزایش تحرک و بهداشت همگانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش به المپیادهای درون مدرسه‌ای نیز اشاره و اظهار کرد: این طرح رضایت دانش‌آموزان، والدین و معلمان را به دنبال داشته است و مدارس را شاد و استعدادیابی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز گفت: پوشش هفت گروه دانش آموزی آسیب دیده بینایی، شنوایی، ذهنی، اختلالات رفتاری و عاطفی، مشکلات ویژه یادگیری و چندمعلولیتی ها را برعهده داریم. سیاست ما توسعه آموزش تلفیقی است و تلاش می کنیم دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنار دانش‌آموزان عادی تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه معلولیت مشکل فرد نیست بلکه مشکل جامعه است، گفت: البته خط قرمزهایی هم داریم که شامل دانش‌آموزان چند معلولیتی و دانش‌آموزان معلول ذهنی است. ما نباید با سیستم گلخانه‌ای جلو برویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین به سنجش سلامت پیش از دبستان با همکاری آموزش و پرورش ابتدایی و عشایری اشاره کرد و گفت: سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی برای کودکان عشایری رایگان شده است که بار مالی 600 تا 700 میلیون تومانی دارد.

قدمی افزود: امسال پایگاه‌های سنجش در پایان شهریور تعطیل نمی‌شود و 300 تا 400 هزار نوآموز پیش‌دبستانی ارزیابی خواهند شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------