شیوع چاقی در بین بازماندگان سرطان سینه و روده



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی, چاقی

به گفته محققان، چاقی در بین مبتلایان سرطان، به خصوص بازماندگان از سرطان های روده و سینه، بسیار متداول است.

به گزارش مهر، تحقیقات محققان دانشگاه کلمبیا آمریکا نشان می دهد چاقی دغدغه در حال افزایش در بین بازماندگان از سرطان است که نیاز به اقدامات مداخله ای هدفمند دارد.

نتایج این تحقیق مبتنی بر داده های بدست آمده از گروهی متشکل از ۵۳۸,۹۶۹ فرد بین رده سنی ۱۸ تا ۸۵ سال که دارای سابقه سرطان یا بدون سابقه این بیماری بودند، بود. از بین ۳۲,۴۴۷ فرد زنده مانده از سرطان، متداول ترین سرطان تشخیص داده شده به ترتیب مربوط به سرطان های سینه، پروستات و روده بود.

هیدر گرینلی، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما دریافته است که بازماندگان از سرطان در بالاترین ریسک چاقی قرار دارند.»

در طول سال های مطالعه، شیوع چاقی از ۲۲ درصد به ۳۲ درصد در بین بازماندگان سرطان و از ۲۱ درصد به ۲۹ درصد در بین افراد فاقد سابقه سرطان افزایش یافته است.

در طول این مدت، نرخ چاقی در بین زنان مبتلا به سرطان در مقایسه با مردان بازمانده از سرطان و زنان فاقد سابقه سرطان با سرعت بیشتری افزایش یافته است.

در زنان بازمانده از سرطان روده، آنهایی که در مدت ۲ تا ۹ سال بعد از ابتلا بودند بالاترین نرخ چاقی وجود داشت. به همین ترتیب در بین زنان بازمانده از سرطان سینه، بعد از یک سال از تشخیص، نرخ چاقی بیتشر بود.

در بین مردان زنده مانده از سرطان روده، بالاترین نرخ چاقی در بین مردان مسن تر و کسانی که ۱۰ سال از تشخیص بیماری شان گذشته بود، مشاهده شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------