۱۶.۵ میلیون بستری در طرح تحول سلامت/سهم پرداختی مردم



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,وزارت بهداشت

معاون درمان وزارت بهداشت از کاهش ۴۲ درصدی قیمت لوازم پزشکی، تقویت اورژانس زمینی و بیمه شدن قریب به یازده میلیون نفر در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

دکتر محمد حاجی آقاجانی با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: سهم پرداخت مردم در صندوق بیمارستان ۳۷ درصد بود که بخشی از آن در مطب پرداخت می شود و بخشی دیگر را برای خرید دارو و لوازم در خارج از بیمارستان هزینه می کردند که ۳۷ درصد هزینه به ۳ درصد در روستاییان و ۶ درصد در شهر، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ تا ۵ تیر ۹۵ ، طی دو سال و دو ماه از آغاز برنامه طرح تحول نظام سلامت، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمار بستری داشته ایم که خوشبختانه مردم پس از اجرای این طرح برای خرید دارو و تجهیزات مثل گذشته به خارج از بیمارستان نمی روند و این اقدام به کمتر از ۳ درصد رسیده است.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه ۷۷/۴ درصد از جمعیت کشور به شکل هدفمند تحت پوشش این برنامه قرار گرفته اند، اظهارداشت: قیمت های لوازم پزشکی کاهش فوق العاده ای یافته است به طور متوسط ۴۲ درصد کاهش قیمت لوازم پزشکی داشته ایم.

آقاجانی با بیان اینکه ایرانیان فاقد بیمه، که بیمه شده اند قریب به ۱۱ میلیون نفر هستند، افزود: برنامه طرح تحول سلامت فقط مختص خدمات بستری نبود شامل موارد سرپایی هم هست، خدمات ویزیت برای بیماران ارایه شده است. قریب به ۱۷ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص، ۶۵۸ کلینیک ویژه در سراسر کشور، ۸۰ میلیون بار ویزیت انجام داده اند. با قیمت بسیار اندک برای مردم محروم و متوسط جامعه قبلا ۲۰ درصد بوده است. خدمات ویزیت در حوزه دولتی که در حال حاضر رسیده به ۳۲ درصد کل ویزیت ها، اقدام به ساخت ۲۵۰ پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی نموده ایم که حدود ۶۴۰۰ مطب دارند و این اضافه می شود به کار برای پزشکان تمام وقت خدمات اورژانس داریم هم اورژانس پیش بیمارستان هم اورژانس بیمارستانی.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه برای انتقال بیماران به بیمارستان ها در اورژانس هوایی و زمینی کار کردیم، اظهارکرد: ۲۱ پایگاه اورژانس هوایی احداث شده است؛ به رغم اینکه بالگرد تخصصی نداریم. ۴۲۰۰ مصدوم طی ۲۶۰۰ پرواز مصدومین را جا به جا کرده اند. اورژانس زمینی را تقویت کردیم. حدود ۱۶۰۰ دستگاه آمبولانس تدارک دیدیم که حدود ۵۰ درصد ناوگان زمینی اضافه شده که نیمی از آن اماده است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------