نخوردن مواد خوراکی تازه سلامت قلب را تهدید می کند



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی ,مواد خوراکی

طبق یک تحقیق جدید، عدم دسترسی به مواد خوراکی تازه موجب افزایش ریسک بروز علائم اولیه بیماری قلبی می شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ایالتی گرند ولی میشیگان عنوان می کنند دسترسی بیشتر به مواد خوراکی تازه و سالم تر موجب ترغیب به پیروی از رژیم های غذایی سالم تر شده و در نتیجه، تشکیل پلاک در عروق کرونر کمتر روی می دهد.

جفری وینگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «عدم دسترسی به فروشگاه های مواد خوراکی سالم بیانگر این موضوع است که چرا ساکنین این مناطق بیشتر مبتلا به بیماری قلبی هستند.

مطالعات قبلی نشان داده اند که محدودیت دسترسی به مواد خوراکی تازه و وجود رستوران های فست فود در مناطق ضعیف با رژیم غذایی ناسالم مرتبط بوده و احتمال تصلب شریان زودهنگام را افزایش می دهد.

در این مطالعه، محققان با حضور ۵۹۵۰ فرد بزرگسال به بررسی میزان نقش قابلیت دسترسی محدود به اماکن تفریحی، فروشگاه های غذایی سالم، توانایی پیاده روی در منطقه، و محیط های اجتماعی بر مراحل اولیه بروز تصلب شریان پرداختند.

شرکت کنندگان برای تشخیص میزان تصلب شریان در عروق شان تحت سی تی اسکن قرار گرفتند. از بین شرکت کنندگان تحت مطالعه، ۸۶ درصد در سه مقطع زمانی متفاوت دارای میزان کلسیم در عروق کرونر خود بودند. فواصل زمانی به طور میانگین ۳.۵ سال بین اندازه گیری ها بود.

داده ها نشان داد کاهش دسترسی به فروشگاه های غذایی دوستدار قلب، تهدیدی شایع در روند پیشرفت سریع تر تصلب شریان در افراد میانسال و مسن محسوب می شود.

محققان دریافتند وجود فروشگاه های غذایی سالم در ۱.۵ کیلومتری منازل، تنها فاکتور مهم کاهش یا کُند کردن روند پیشرفت تشکیل کلسیم در عروق کرونر است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------