مشکلات حاد قلبی ارثی هستند



  اخبارپزشکی ,خبرهای   پزشکی,مشکلات قلبی

طبق مطالعه جدید محققان، مشکلات قلبی مرگبار می توانند در خانواده ها وجود داشته و در سنین مشابه روی دهند.

به گزارش مهر، «دیسکسیون آئورت» پارگی ناگهانی یکی از شاهرگ های اصلی بدن است. دکتر جان الفتریادز، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان نیوهاون-یل در ایالت کنتیکت آمریکا، در این باره می گوید: «سابقه خانوادگی بسیار مهم است و فاکتور مهمی برای شناسایی بیماران در معرض خطر تلقی می شود.»

محققان سابقه خانوادگی ۹۰ فرد درمان شده بواسطه دیسکسیون آئورت را مورد بررسی قرار دادند. در بیش از نیمی از این افراد در مدت یک دوره ۱۰ ساله در خانواده چنین وضعیت مشابهی اتفاق افتاده بود. محققان دریافتند این ریسک در گروه های سنی مشخصی افزایش می یابد.

به عنوان مثال، محققان به بررسی بیمارانی پرداختند که دیسکسیون آئورت در آنها بین ۳۰ تا ۴۹ سالگی اتفاق افتاده بودند. آنها دریافتند در ۷۱ درصد موارد در مورد سایر اعضای خانواده هم همین مشکل در همین رده سنی اتفاق می افتد.

در بین بیمارانی که دیسکسیون آئورت بین سنین ۶۰ و ۷۹ سال اتفاق افتاده بود، دریافتند ۸۰ درصد سایر اعضای خانواده هم در سن بعد از ۵۰ سالگی دچار دیسکسیون آئورت می شوند.

به گفته الفتریادز، «اگر یک عضو خانواده دچار دیسکسیون آئورت شود، این احتمال وجود دارد که ۱ از ۸ شما هم مشکل مشابه را در آینده تجربه کنید.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------