علت توزیع داروخانه ای داروهای مخدر



  اخبار پزشکی  ,خبرهای   پزشکی ,سازمان غذا و دارو

 معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به بیماران نیازمند داروهای ضد درد، بر ضرورت توزیع داروهای مخدر در سطح داروخانه های منتخب کشور تاکید کرد.

دکتر رسول دیناروند با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه نباید داروهای مخدر در سطح داروخانه ها توزیع شود، به خبرنگار مهر، گفت: ما نمی توانیم تنها به این دلیل که عنوان می کنند از توزیع داروهای مخدر در داروخانه ها سوءاستفاده می شود، اجازه بدهیم بیمارانی که دچار دردهای شدید هستند، عذاب بکشند.

وی با اعلام اینکه نزدیک به ۱۳ هزار داروخانه در کشور داریم، افزود: داروهای مخدر در تعداد محدودی از داروخانه های منتخب توزیع و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

به گفته دیناروند، داروهای مخدر مورد تایید سازمان غذا و دارو، تنها در سطح ۲۰۰ داروخانه منتخب توزیع می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هر گاه احساس کنیم که داروخانه ای قصد سوءاستفاده از این طرح را دارد، به شدت برخورد می کنیم.

وی افزود: داروهای مخدر قبلا نیز در اختیار بیماران قرار می گرفت، اما با این طرح، تلاش کرده ایم دسترسی آنها به این قبیل داروها را تسهیل کنیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تهیه این قبیل داروها فقط با نسخه پزشک متخصص امکان پذیر خواهد بود و داروخانه های منتخب اجازه ندارند، بدون نسخه نسبت به تحویل دارو به افراد اقدام کنند.

به گزارش مهر، سازمان غذا و دارو در نامه ای به تاریخ ۱۹ مرداد ۹۵، اعلام کرد که توزیع ۴ قلم داروی مخدر از جمله قرص «اکسی کدون»، «بوپونورفین» و «نالوکسن» و «شیاف مورفین»، در داروخانه های منتخب خصوصی، دولتی، آموزشی و بیمارستانی توسط شرکت های پخش سراسری مجاز و بلامانع است. این کار در راستای تکریم و تسهیل دسترسی بیماران و امکان تجویز آسان پزشکان متخصص انجام می شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------