نوجوانان چاق در جوانی دچار دیابت و بیماری قلبی می‌شوند



  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی ,دیابت

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم، گفت: چاقی زمینه ساز ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی است.

 به گزارش مهر، دکتر محمد هاشمی با اشاره به برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم در روزهای ۱۲ تا ۱۴ آبان‌ ۹۵ در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی، افزود: در این کنگره متخصصان داخلی، فوق‌تخصص‌های داخلی، اطفال، پزشکان عمومی، جراحان، متخصصان مغز و اعصاب، آسیب‌شناسی، بیهوشی، غدد درون‌ریز و فوق‌کلیه حضور خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه تیروئید و دیابت از شایع ترین بیماری های غدد درون‌ریز است، گفت: رژیم غذایی نادرست، سبب بروز چاقی و چاقی عامل بروز بسیاری از بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت است، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از بروز دیابت از رژیم غذایی سالم پیروی و فعالیت بدنی متناسب داشته باشند.

 

هاشمی ادامه داد: زمانی که افراد دچار چاقی و اضافه‌وزن می‌شوند طی دهه های آینده عمر احتمال بیشتری برای ابتلا به  دیابت و در نهایت به بیماری های قلبی دارد، اما زمانی که نوجوانان و جوانان در دهه اول و دوم زندگی دچار چاقی می‌شوند در سنین جوانی به دیابت و بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. در واقع پیروی نکردن یک رژیم غذایی سالم سن ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را در کشور کاهش می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه احتمال بروز دیابت در افراد چاق بسیار بیشتر از سایر افراد است، گفت: به همین دلیل این افراد بیشتر در معرض بیماری‌های پرخطر قرار می‌گیرند.

 

دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی بیماریهای غدد درون ریز و متابولیسم، یادآور شد:‌ بررسی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم، اختلالات فوق‌کلیه، پوکی استخوان، چاقی و غیره از جمله مهم‌ترین محورهای برگزاری این کنگره است گه زبده‌ترین دانشمندان دنیا با حضور در کنگره درخصوص این موضوعات به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت.

 

هاشمی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این کنگره برگزاری جلسات جداگانه برای گروه پرستاران است که در این قسمت پرستاران می‌توانند هم زمان با اجرای همایش، با آخرین اطلاعات حوزه تشخیص، مراقبت و  درمان  در زمینه بیماریهای شایع غدد درون ریز و متابولیسم دسترسی داشته باشند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------