هشدار بهداشت جهانی نسبت به گسترش زیکا



  اخباراجتماعی,خبرهای   اجتماعی ,بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی با توجه به تشخیص صدها مورد ابتلا به زیکا در سنگاپور و همچنین دو کودک تایلندی مبتلا به میکروسفالی نسبت به شیوع این ویروس هشدار داد.

 به گزارش ایرنا، 'لی آیلان' مدیر سازمان بهداشت جهانی برای فوریت ها و امنیت سلامت روز دوشنبه در مانیل، گفت که تاکنون مبتلایان به این ویروس در 70 کشور از جمله 19 کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه شناسایی شده اند.

 

در گزارش سازمان بهداشت جهانی که در نشست منطقه ای آن سازمان در مانیل، پایتخت فیلیپین، ارائه شد، آمده است که به احتمال زیاد شیوع بیشتر این ویروس در منطقه از جمله کشورهای استرالیا، ژاپن، چین و سایر کشورهای حوزه جنوب شرقی آسیا ادامه خواهد داشت.

به نوشته روز سه شنبه تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، 'مارگارت چان' دبیر کل سازمان بهداشت جهانی نیز ضمن بیان این موضوع که رهبران منطقه، نگرانی خود را در ارتباط با شیوع این ویروس بیان کرده اند، افزود: متخصصان همچنان برای دست یابی به راه حلی برای این معضل در تلاش هستند.

 

به گفته این مقام عالی رتبه سازمان بهداشت جهانی، تاکنون بیش از 400 مورد ابتلا به زیکا در سنگاپور تشخیص داده شده است، در حالی که در برخی از کشورهای منطقه از جمله مالزی و فیلیپین کمتر از 20 مورد ابتلا به زیکا شناسایی شده اند.

 

ویروس زیکا نام یک گونه از ویروس فرمانرو است و از پشه به انسان منتقل می شود. این ویروس در سال 1947 در جنگل زیکا در اوگاندا شناسایی شد و به همین دلیل به آن زیکا گفته می شود.

 

دانشمندان با استناد به یک مطالعه اعلام کرده اند بیش از دو میلیارد و 500 میلیون نفر در سراسر جهان از جمله آسیا و آفریقا در مناطقی زندگی می کنند که ممکن است در معرض خطر ابتلا به زیکا قرار گیرند.

 

تاکنون یک میلیون و 500 هزار نفر در 55 کشور جهان، به بیماری زیکا که تاکنون روش درمان و یا واکسن خاصی برای مقابله با آن تولید نشده، مبتلا شده اند.

 

ویروس زیکا از طریق نیش پشه آئدس منتقل می شود. افراد مبتلا به ویروس زیکا معمولا دارای نشانه هایی مانند تب خفیف، خارش پوست، ورم ملتحمه، درد آعضلات و مفاصل، ضعف و سردرد می شوند.

 

شیوع ویروس زیکا در مادران باردار خطر بروز نقایص شدید مادرزادی (میکروسفالی) نوزادان و تولد کودکانی با رشد اندک مغز و جمجمه را در پی دارد و به همین دلیل بیشترین دستور منع سفر به کشورهای آلوده برای زنان در سن بارداری صادر می شود. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------