رژیم غنی از چربی عامل بروز تومورهای روده



  اخبارپزشکی  ,خبرهای  پزشکی , تومورهای روده

مطالعه بر روی موش ها نشان می دهد تومورهای روده با رژیم غذایی پرچرب مبتنی بر نارگیل و ذرت مرتبط هستند..

 به گزارش مهر، تحقیق جدید بر روی موش ها نشان داد که رژیم غذایی مملو از چربی با تشکیل تومورهای روده مرتبط است. به گفته محققان، یافته های این مطالعه بیانگر این موضوع است که مصرف رژیم غذایی پرچرب موجب افزایش ریسک سرطان می شود حتی اگر فرد چاق نباشد.

 

به گفته محققان، رژیم غذایی پرچرب و ترکیب شیمیایی رژیم غذایی، مهم ترین ویژگی تعیین ریسک سرطان است.

 

جان لامبریس از دانشگاه پنسیلوانیا در این باره می گوید: «ما دریافتیم انواع مشخصی از رژیم های غذایی پرچرب، عمدتا مبتنی بر روغن های نارگیل یا ذرت که در دسرها و بستنی یافت می شوند، با افزایش تشکیل تومور در مدل موشی سرطان روده مرتبط بودند.»

 

با این حال این یافته ها در تعارض با موش های بود که از رژیم غذایی حاوی روغن زیتون به عنوان منبع چربی استفاده می کردند. محققان دریافتند این موش ها، حتی در صورت چاق بودن، مبتلا به پلیپ های روده نشدند.

 

محققان معتقدند این مشاهدات این نتیجه گیری را برای ما به همراه دارد که رژیم غذایی، و نه الزاما چاقی، می تواند منجر به تشکیل تومورهای سرطان روده شود.

 

محققان اذعان می کنند که رژیم غذایی پرچرب مبتنی بر ذرت و نارگیل به بخشی از سیستم ایمنی که مسئول تقویت توانایی آنتی بادی ها و سلول های فاگوسیتی برای نابودی میکروب ها و سلول های اسیب دیده است صدمه می زند، موجب بروز التهاب شده و در نتیجه به غشاء حمله می کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------