اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

دوچرخه سواران در هوای آلوده سریع پدال نزنند



  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,دوچرخه سواری

نتایج یک تحقیق نشان می دهد، دوچرخه سواری سریع در هوای آلوده، فرد را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه، آسم و سکته مغزی قرار می دهد.

به گزارش  ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا براساس نتیجه تحقیق خود اعلام کردند که دوچرخه سواری و یا پیاده روی بسیار سریع باعث می شود افراد عمیق تر نفس بکشند و هوای آلوده بیشتری را به درون ریه های خود وارد کنند. هر چند با افزایش سرعت پدال زدن، کمتر در معرض دود خودروها قرار می گیرند.

 

به باور کارشناسان، سرعت مناسب برای به حداقل رساندن استنشاق هوای آلوده در مسیرهای درون شهری به این شرح است: دوچرخه سواران بهتر است با سرعت 12 تا 20 کیلومتر بر ساعت پدال بزنند و سرعت پیاده روی افراد باید 2 تا 6 کیلومتر در ساعت باشد.

 

دکتر الکس بیگازی از دانشگاه بریتیش کلمبیا که ریاست محققان را در این مطالعه بر عهده داشت، گفت: حرکت سریعتر موجب دشواری تنفس و استنشاق هوای آلوده بیشتر می شود، اما در عین حال مدت زمان قرار گرفتن در ترافیک را کوتاه تر می کند.

 

مشخص شده است که آلودگی هوا خطر ابتلا به آسم، سکته مغزی و سرطان ریه را افزایش می دهد. همچنین گمان می رود که آلودگی هوا عامل سه میلیون مرگ در سراسر جهان باشد.

 

این مطالعه جدید در مجله بین المللی Sustainable Transportation منتشر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------