درمان اعتیاد به الکل با روشی نوین



  اخبار اجتماعی,خبرهای  اجتماعی , اعتیاد

دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا می‌گویند که با انجام یک پژوهش جدید و پس از مشاهده رفتار اعتیادآور در موش‌ها درک بهتری از رابطه بین استرس و مصرف مواد اعتیاد آور پیدا کردند.

 به گزارش ایسنا به نقل از  UPI.com، در این پژوهش محققان از یک مدل موش برای بررسی رابطه بین استرس و مصرف مواد اعتیاد آور استفاده کردند.

 

در این پژوهش مشخص شد موش‌هایی که در معرض استرس بودند ترشح دوپامین ناشی از الکل ضعیفی داشته و نسبت به گروه موش‌های کنترل شده، تمایل قابل توجهی به مصرف نوشیدنی‌های الکلی داشتند.

 

جان دنی یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد: این اثرات زمانی اتفاق افتاد که پتاسیم، کلرید و یون‌های دیگر از طریق کانال‌ها در حال حرکت در سراسر غشای خارجی نورون بودند.

 

وی افزود: علاوه بر این، ما با مسدود کردن گیرنده‌های هورمون استرس در نورون‌ها به طور شیمیایی، از افزایش عادات مصرف نوشیدنی‌های الکلی جلوگیری کردیم.

 

در این پژوهش موش‌ها به مدت یک ساعت در معرض استرس حاد قرار گرفتند و 15 ساعت بعد محققان رفتارهای اعتیادگونه آنها را ارزیابی کردند.

 

در طول این پژوهش محققان به آب مصرفی این موش‌ها اتانول اضافه کردند.

 

نورون‌های این موش‌ها با گذشت زمان تحریک بیشتری یافته و موش‌ها را وادار می‌کرد تا بیش از پیش از آب‌های آغشته به اتانول استفاده کنند.

 

دانشمندان این پژوهش برای حل این مشکل یک ماده شیمیایی به نام  CLP290را معرفی کردند که مدارهای تغییر یافته به دلیل استرس را به حالت عادی بازمی‌گرداند.

 

این یافته‌ها می‌تواند به توسعه روش‌های درمانی جدید برای افراد مبتلا به  PTSDمنجر شود.

 

این تیم در حال حاضر در حال توسعه ترکیباتی هستند که فعالیت نورون‌ها را به روال طبیعی بازمی‌گرداند.

 

نتایج این پژوهش در مجله Neuron به چاپ رسیده است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------