جلوگیری از تشکیل تومورهای بدخیم با روشی نوین



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی ,تومور

یک تیم تحقیقاتی در موسسه تحقیقات کرمبیل کشف کرده است که یک مسیر سیگنالینگ که کنترل توسعه عروق خونی در مغز را بر عهده دارد، توانایی متوقف کردن تشکیل تومور مغزی یعنی "مدولوبالستوما" (شایع ترین تومور بدخیم مغزی در کودکان) را در مدل‌های حیوانی دارد.

 به گزارش ایسنا به نقل از نیوز مدیکال، این یافته‌ها برای اولین بار نشان می‌دهد که مسدود کردن یک مسیر سیگنالینگ به نام Norrin / Frizzled4 (Fzd4)  باعث ایجاد تغییرات در ساختارهای پشتیبان می‌شود که سلول‌های پیش سرطانی را احاطه کرده و سبب توسعه مدولوبلاستوما در افرادی می‌شود که به طور ژنتیکی در معرض این بیماری هستند.

 

به گفته محققان این پژوهش، این مطالعه درک جدیدی از مدولوبلاستوما را برای ما به ارمغان می آورد.

 

همچنین درک ما را از چگونگی شروع تشکیل تومور که یک پرسش دیرینه بوده افزایش می دهد.

 

این تحقیق که بخش بزرگ آن توسط دکتر ارین باست و آقای نیکلاس توکارو انجام شد، در موسسه تحقیقات بیمارستانی اُتاوا آغاز شد و پس از آن در موسسه تحقیقات کرمبیل ادامه یافت.

 

این کشف از تکرار یک شرایط انسانی به نام سندرم گورلین در آزمایشگاه بوجود آمد. افراد مبتلا به سندرم گورلین به جای دو کپی، یک کپی از یک ژن سرکوب کننده توموری دارند، که باعث می‌شود آنها به مدولوبلاستوما حساس شوند.

 

در حال حاضر از برخی روش‌ها برای درمان مدولوبلاستوما استفاده می‌شود اما هیچکدام از آنها کامل نیستند. اما محققان این پژوهش بر این باورند که روش جدیدشان می‌تواند به درمان این بیماری کند.

 

گام بعدی این تیم بررسی چگونگی  تاثیر گرفتن رگ‌های خونی از سیگنالینگ Norrin / Fzd4 و برقراری ارتباط با سلول‌های پیش سرطانی و تبدیل شدنشان به شرایط بدخیم است.

 

به گفته محققان این پژوهش، عروق خونی نقش مهمی در توسعه این سرطان ایفا کرده و ما خواهان درک نقش این عروق در ابتلا به این سرطان هستیم.

 

این یافته‌ها در مجله  Elife به چاپ رسیده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------