مهلت «بیماران خاص» برای مراجعه به سامانه رفاهی



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , بیمه‌های سلامت

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات مراجعه بیماران خاص به سامانه رفاهی دولت را تشریح و تاکید کرد: کلیه بیماران خاص تا آخر آبان مهلت دارند به سامانه مراجعه و ثبت نام کنند.

 میکاییلی در گفت وگو با ایسنا، درباره جزئیات مراجعه بیماران خاص به "سامانه خدمات حمایتی نظام جمهوری اسلامی" اظهار کرد: ثبت نام پنج گروه بیماران پیوندی، کلیوی و دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی و بیماران ام اس که دارای دفترچه‌های بیمه سلامت، کمیته امداد و تامین اجتماعی هستند از ابتدای آبان ماه آغاز شده است.

 

وی افزود: بر این اساس این بیماران تا پایان آبان ماه فرصت دارند تا ثبت نام خود را در سامانه خدمات حمایتی تکمیل کنند.

 

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرایند ثبت نام بسیار کوتاه است و چند دقیقه بیشتر به طول نمی‌انجامد گفت: بیمه شده با ورود کد ملی و درج تاریخ تولد وارد سامانه شده و ثبت نام می‌کند و در نهایت یک دفترچه بیمه انتخاب می کنند.

 

وی درباره هدف ثبت نام بیماران خاص در سامانه رفاهی دولت عنوان کرد: برخی افراد چند دفترچه بیمه دارند که البته از مجاری غیرقانونی تهیه نشده است اما امکان سوءاستفاده و دریافت یارانه از چند مسیر وجود داشت. طبق محاسبات ما  ۹ هزار بیمار خاص دارای دو دفترچه هستند و این تصمیم به منظور کاهش سوءاستفاده ها و رفع همپوشانی ها اتخاذ شده است.

 

میکاییلی در پاسخ به اینکه آیا افراد مجاز هستند به دلخواه یک دفترچه را انتخاب کنند؟ گفت: اگر فردی به عنوان مثل دارای یک دفترچه تامین اجتماعی است، همان را انتخاب می‌کند اما اگر دودفترچه دارد یکی را انتخاب می‌کند. 

 

وی همچنین در پاسخ به اینکه اگر بیماران خاص در مهلت تعیین شده به سامانه مراجعه نکنند چه اتفاقی می‌افتد؟ اظهار کرد: مسلما امکان ارائه خدمات سلب می شود؛ البته هنوز تصمیم گیری نشده ولی احتمال اینکه وزارت رفاه یک دفترچه را برای این افراد انتخاب کند وجود دارد.

 

به گزارش ایسنا، احمد ریاضیات ، مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این باره گفت: به منظور مدیریت یکپارچه خدمات قابل ارائه به بیماران  خاص و در راستای مدیریت هزینه و پیشگیری از پرداخت یارانه های مضاعف، ضرورت دارد کلیه بیماران خاص اعم از بیمه شدگان جدید و بیمه شدگان قبلی دارای دفترچه بیمه فعال نسبت به ثبت اطلاعات خود در «سامانه ثبت نام بیماران خاص» به آدرس http://www.samanehrefah.ir اقدام کنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------