میزان قند خون ۲۵درصد ایرانیها بالای ۱۰۰ است



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,رضا ملک‌زاده

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: ۱۰ درصد از کل جمعیت کشور ایران دیابت دارند و ۲۵ درصد از جمعیت نیز میزان قند خون بالای ۱۰۰ دارند.

 به گزارش مهر، رضا ملک‌زاده درباره روز جهانی دیابت و مشکلاتی که هم اکنون در کشور با آن مواجه‌ایم گفت: ۱۰ درصد از کل جمعیت کشور ایران دیابت دارند و ۲۵ درصد از جمعیت نیز میزان قند خون بالای ۱۰۰ دارند. این تعداد از افراد اگر به همین منوال تغذیه خود را ادامه دهند ۵ تا ۱۰ سال آینده به دیابت مبتلا می شوند.

 

ملک‌زاده با اشاره به مشکلاتی که برای بیماران دیابتی به وجود می آید، گفت: دیابت موجب افزایش سکته های مغزی، بیماری های قلبی و عروقی، نارسایی کلیه و نارسایی کبد و همچنین مشکلات دیگر می شود.

 

افزایش ۳.۵ برابری دیابت در ۲۰ سال گذشته

 

وی با بیان اینکه علت چند برابر شدن دیابت در ۲۰ سال اخیر چیست، گفت: دیابت در ۲۰ سال گذشته در بین ایرانیان ۳.۵ برابر افزایش داشته و علت اصلی آن تغذیه است.

 

ملک زاده افزود: مردم به خصوص در طبقات مرفه کالری روزانه‌شان  بیش از ۳۵۰۰ کالری و حتی در طبقات متوسط و پایین هم مصرف کالری ۲۵۰۰ است و علاوه بر عدم ورزش و تحرک کم هم به این موضوع دامن می زند.

 

کمترین میزان ورزش همگانی در ایران

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: ما در بین سایر جوامع کمترین میزان ورزش همگانی و مردمی را داریم و همین عدم تحرک موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت می شود.

 

وی به عموم مردم توصیه کرد که دائم میزان قند خون خود را کنترل و وزن خود را کم کنند.

 

ملک زاده افزود: بیشترین میزان افزایش وزن از طریق قندها، برنج و نان صورت می گیرد که مردم باید سعی کنند تا ۳۰ درصد میزان مصرف این مواد را کاهش دهند و در ۵ روز در هفته روزانه ۳۵ تا ۴۰ دقیقه به طور کامل ورزش کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------