معلولی که با افکارش صحبت می کند



  اخبارعلمی,خبرهای  علمی,ایمپلنت جدید

زن معلولی در هلند برای نخستین بار در دنیا لقب انسانی را گرفته که با استفاده از یک ایمپلنت مغزی می تواند از طریق فکر کردن، صحبت کند.

 به گزارش  مهر، به نقل از ساینس الرت، این نوآوری که تحولی بزرگ در علم پزشکی محسوب می شود به افراد معلولی که توانایی صحبت کردن یا تکان دادن اندامهایشان را ندارند این امکان را می دهد که تنها از طریق فکر کردن با دیگران ارتباط برقرار کنند.

 

این ایمپلنت جدید از طریق یک تعامل رایانه ای به زن معلول کمک می کند تا کلمات و جملات را پردازش کند. ویژگی این نوآوری در آن است که می توان از آن در هرجایی استفاده کرد. بدین ترتیب وی می تواند با افراد حاضر در محیط اطرافش به خوبی ارتباط برقرار کند بدون آنکه نیازی به حضور یک نیروی آموزش دیده پزشکی در محل باشد.

 

نیک رمزی از دانشکده پزشکی دانشگاه اوترخت هلند می گوید: برای نخستین بار در دنیاست که به چنین سطحی از پیشرفت بکارگیری ایمپلنتها در مغز افراد معلول رسیده ایم.

 

به گفته وی، کل این سیستم در مغز فرد معلول کار گذاشته می شود و وی می تواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند.

 

فرد معلولی که این فناوری نوین بر روی وی به کار گرفته شده به بیماری پیچیده ALS مبتلا شده و طی دو سال از یک فرد سالم به معلولی تبدیل شده که توانایی حرکت کردن یا صحبت را ندارد اما اکنون و به لطف این نوآوری به داشتن یک زندگی متفاوت نسبت به دو سال اخیر امیدوار شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------