درمان تجویزی برای بیماران متناسب با نوع بیماری نیست/هزینه‌های درمانی با اجرای طرح تحول سلامت چندبرابر شد



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی, طرح تحول سلامت

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه مدیریت طرح تحول سلامت از تبدیل شدن بحران سلامت به معضلی همچون بحث یارانه‌ها هشدار داد.

 بهرام پارسایی در گفت‌وگو با  ایلنا، با اشاره به تلاش وزارت بهداشت برای تامین بودجه طرح تحول سلامت از طریق بیمه‌ها اعلام کرد: در طرح تحول سلامت بخشی که برای شهروندان خدمات ارزان درنظر می‌گیرد، قابل قبول است اما واقعیت این است که مدیریتی بر نحوه هزینه‌کرد این طرح وجود ندارد.

 

مدیریت طرح تحول سلامت شفاف نیست

 

او گفت: تاکنون چند ده هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول سلامت درنظر گرفته شده اما چگونگی هزینه‌کرد آن شفاف نیست و کارانه‌هایی که پرداخت می‌شوند، مشخص نیست. هزینه هر درمانی که درنظر داشته باشید، نسبت به پیش از اجرای این طرح با افزایش چندین برابری روبرو شده و علت آن نیز عدم مدیریت صحیح است.

 

ضعف مدیریتی وزارت بهداشت بخش سلامت را با بحران جدی روبرو می‌کند

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بعضاً‌ درمان‌هایی که برای بیماران درنظر گرفته می‌شود، متناسب با نوع بیماری نیست، یادآور شد: به طور کلی هیچ‌گونه شفافیتی در نحوه هزینه‌کرد طرح تحول سلامت وجود ندارد و این ضعف مدیریتی قطعاً بخش سلامت کشور را با بحران جدی روبرو می‌کند.

 

بدهی سرسام‌آور وزارت بهداشت ‌به دانشگاه‌های علوم ‌پزشکی 

 

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بدهی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی سرسام‌آور است و فضا به سمتی رفته که متاسفانه هیچ‌کدام از شرکت‌های تهیه‌کننده تجهیزات پزشکی برای قرار دادن امکانات در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی خطر نمی‌کنند و این مساله در آینده نزدیک به معضلی جدی تبدیل می‌شود.

 

بیمه‌ها از کمبود بودجه رنج می‌برند

 

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم با تاکید بر این‌که بیمه‌های درمانی از کمبود بودجه رنج می‌برند، اعلام کرد: احتمال دارد تجمیع بیمه‌ها به‌طور کلی ایده بدی نباشد اما واقعیت این است که بیمه‌ها در حال حاضر بودجه‌ای ندارند. هم‌اکنون هزینه‌های درمانی بعد از اجرای طرح تحول سلامت چندبرابر شده و این افزایش هزینه بر دوش دولت است.

 

وزارت بهداشت ۸ هزار میلیارد تومان از مجلس مصوبه بودجه دریافت کرد

 

او گفت: مردم به ظاهر گمان می‌کنند که درمان مجانی است اما واقعیت این است که این درمان‌ها از بودجه‌ها و سرمایه‌های ملی هزینه می‌شود. همین چندماه پیش وزارت بهداشت با مشکل کسری بودجه روبرو شد و ۸ هزار میلیارد تومان از مجلس مصوبه بودجه دریافت کرد.

 

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس دهم با تاکید بر این‌که پول حلال مشکلات نیست، گفت: متاسفانه هیچ برنامه‌ریزی و مدیرتی در اجرای طرح تحول سلامت وجود ندارد.

 

طرح تحول سلامت به بحرانی همچون یارانه‌ها تبدیل می‌شود

 

پارسایی در پایان تصریح کرد: طرح تحول سلامت در کشورهایی که با مدیریت درست اجرا شده، نتیجه داده اما وزارت بهداشت کلیات این طرح را گرفته و بدون اجرای صحیح جزئیات این طرح، صرفاً به مشکلات درمانی افزوده و درصورتی که از حجم بدهی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی آماری ارائه شود، این مسئله مشخص می‌شود که درصورت عدم ساماندهی این طرح، به بحرانی همچون بحران یارانه‌ها تبدیل خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------