نرخ ابتلا به فشارخون بالا در جهان ۲ برابر شده است



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی ,فشارخون بالا

طبق نتایج یک مطالعه جدید، شمار افراد مبتلا به فشارخون بالا در سطح جهان از سال ۱۹۷۵ تقریبا دو برابر شده است.

 به گزارش مهر، مجید عزتی، سرپرست تیم تحقیق و استاد دانشگاه امپریال کالج لندن، در این باره می گوید: «فشارخون بالا فاکتور پرخطر اصلی سکته و بیماری قلبی است و سالانه در حدود ۷.۵ میلیون نفر در سطح جهان به این دلیل جان خود را از دست می دهند.»

 

عزتی در ادامه می افزاید: «در حال حاضر فشارخون بالا دیگر مشکل جهان غرب یا کشورهای ثروتمند نیست بلکه عمدتا مردم کشورهای فقیر درگیر این بیماری می شوند.»

 

طبق یافته های این تیم تحقیق، شمار کلی افراد مبتلا به فشارخون بالا از ۵۹۴ میلیون نفر در سال ۱۹۷۵ به بیش از یک میلیارد نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است که ناشی از فاکتورهای نظیر افزایش جمعیت جهان و افزایش شمار افراد بزرگسال است.

 

بیشترین افزایش در نرخ ابتلا به فشارخون بالا در کشورهای کم درآمد جنوب آسیا نظیر بنگلادش و نپال و کشورهای جنوب صحرای آفریقا نظیر اتیوپی و مالاوی مشاهده می شود.

 

فشارخون بالا همچنان مشکل جدی برخی کشورهای جزیره اقیانوس آرام و برخی کشورهای اروپای شرقی و مرکزی نظیر اسلووانی و لیتوانی است.

 

درعین حال، ایالات متحده و سایر کشورهای ثروتمند از جمله استرالیا، کانادا، آلمان، ژاپن و سوئد، شاهد کاهش چشمگیر نرخ ابتلا به فشارخون بالا بوده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------