غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می‌شود



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,غربالگری ژنتیک ازدواج

رئیس سازمان بهزیستی گفت: برای کاهش معلولیت ها در کشور، غربالگری ژنتیک ازدواج اجباری می شود.

 به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی ‌بندپی شنبه شب در حاشیه دیدار با کارکنان بهزیستی سبزوار در جمع خبرنگاران افزود: سالانه بالغ بر 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند که با اجرای طرح غربالگری ژنتیک از تولد نوزادان معلول جلوگیری می شود.

 

وی تصریح کرد: رویکرد سازمان بهزیستی تقدم پیشگیری بر درمان است و مجلس با پیشنهاد دولت برای اجرای طرح غربالگری ژنتیک ازدواج موافقت کرده است.

 

محسنی ‌بندپی گفت: در برنامه ششم توسعه به سازمان بهزیستی تکلیف شده تا موضوع غربالگری شنوایی سنجی را به بالای 95 درصد برساند.

 

وی ادامه داد: استاندارد کردن، کیفی بخشی خدمات به معلولان و مراقبت در منزل جزو مهم ترین اولویت های سازمان بهزیستی است و به این منظور در برنامه ششم توسعه آخرین دستاوردهای روز دنیا در کیفیت بخشی خدمت به این قشر لحاظ می شود.

 

رئیس سازمان بهزیستی افزود: تامین مسکن از خواسته های بحق معلولان است و این سازمان برای خانواده هایی که 2 معلول و بیشتر از آن دارند هیچ محدودیتی در واگذاری مسکن ندارد.

 

وی گفت: برای ساخت مسکن معلولان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی 150میلیون ریال، سازمان بهزیستی 100 میلیون ریال و خیرین مسکن ساز نیز 50 میلیون ریال کمک می کنند.

 

محسنی ‌بندپی ادامه داد: میزان این تسهیلات در برنامه ششم توسعه برای خانوارهای با بیش از 2 معلول 200 میلیون ریال افزایش پیدا می کند.

 

وی گفت: هم اکنون 46 هزار مسکن برای معلولان در حال ساخت است و بیش از 12 هزار نفر از خانواده های با بیش از 2 معلول متقاضی مسکن هستند.

 

رئیس سازمان بهزیستی افزود: بنیاد برکت نیز واحدهای مسکونی در حال ساخت برای معلولان را که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، تکمیل می کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------