عده ای طرح تحول سلامت را وارونه نشان می دهند



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت با اشاره به مخالفان اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: عده ای که زور دارند، ثمرات این طرح را وارونه جلوه می‌دهند.

 به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی روز سه شنبه در بیست و ششمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران در مرکز همایش های رازی، افزود: سه سال و چند ماه است که مسئولیت یکی از مهمترین وزارت خانه های کشور به عهده من گذاشته شد که در شرایط خوبی کار را شروع نکردیم.

 

وی گفت: دولت در عین مشکلات بودجه ای یارانه جدیدی را تحت عنوان طرح تحول سلامت به مردم ارائه کرد که عمده خدمات آن معطوف مناطق محروم و مرزی کشور است.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه هرچه در تهران بی مهری به طرح تحول سلامت شده در مناطق محروم احترام و تشکر است، ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان ۶۰۰ کارگاه برای رفع مشکلات بهداشتی وجود دارد و امیدواریم این طرح در دولت و مجلس اینده ادامه داشته باشد.

 

هاشمی گفت: معتقدم طرح تحول سلامت بزرگ ترین طرح اجتماعی کشور در بعد از انقلاب تا الا است اما عده ای که زور دارند می خواهند این طرح را خراب کنند و کسری بیمه ها را به این طرح نسبت می دهند.

 

وی افزود: معتقدم بیمه ها به خصوص بیمه تامین اجتماعی آنچه که باید در بخش سلامت هزینه نمی کند.

 

هاشمی در ادامه به کنگره چشم پزشکی اشاره کرد و گفت: چشم پزشک باید در اختیار و در دسترس مر دم باشد و به همین علت طرح نیروی پزشکی را با همین هدف تا حدی کم کردیم تا ۳۰ درصد نیروی متخصص به مناطق محروم تعلق گیرد. زیرا، طرح نیروی انسانی کادر درمانی نوعی سربازی مضاعف است که باید برچیده شود و نیروهای متخصص هر چه سریعتر به مناطق مورد نیاز بروند.

 

وی با بیان اینکه مردم و جامعه از ما اخلاق و مهارت می خواهند، افزود: امیدوارم باز هم در قالب برنامه های علمی با انجمن چشم پزشکی همکاری داشته باشیم.

 

بداخلاقی در انتشار فیش های حقوقی پزشکان

 

به گزارش مهر، وزیر بهداشت در حاشیه این کنگره در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: طی سه سال گذشته در کلانشهرهایی همچون تهران حتی یک نفر نیرو هم توزیع نکرده‌ایم و همه به مناطق محروم و مورد نیاز اعزام شده‌اند.

 

هاشمی به رشته چشم‌پزشکی اشاره کرد و افزود: این رشته از حوزه‌های خوب بوده چرا که چشم دریچه‌ای از بدن برای دیدن زیبایی‌هاست و برای پزشکان نیز آینه تمام‌نمای عوارض بیماری‌ها در بدن است.

 

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های خوبی در حوزه چشم‌پزشکی صورت گرفته است، ‌ گفت: البته در زمینه دسترسی به خدمات ادعا نمی‌کنیم که شرایط ما خوب است و این موضوع متوسط بوده البته تعداد متخصصان را باید افزایش داد.

 

وزیر بهداشت افزود: از نظر دانش و مهارت در حوزه چشم‌پزشکی در شرایط خوبی هستیم و مهارت چشم‌پزشکان ایرانی فاصله‌ای با کشورهای پیشرفته ندارد و در حال حاضر تخصص و فوق‌تخصص چشم‌پزشکی در بیش از ۱۰ دانشگاه در حال آموزش هستند.

 

وزیر بهداشت در مورد طرح پزشکان، گفت: طرح اجباری باید حذف شود البته این موضوع ۱۰ سال زمان می‌برد و ما برای ۵ رشته این طرح را به طور کامل حذف کردیم و در برخی از رشته‌ها ۲۰ درصد دوره‌ها را کاهش دادیم، اما باید توجه داشت که این طرح را متناسب با عرضه و تقاضا کاهش داد.

 

هاشمی ادامه داد: دولت و مجلس باید کمک کنند تا بیمارستان‌های آموزشی را توسعه دهیم چرا که بیش از حد استاندارد به گروه‌های آموزشی فشار تحمیل می‌شود و اکنون بیمار و متقاضی همچنین استاد و دانشجو زیاد است ولی فضا برای آموزش وجود ندارد. بنابراین نگاه انقباضی در این بخش باید تغییر کند.  

 

وی گفت: حذف طرح اجباری پزشکان، منجر به ایجاد عدالت بیشتر در نظام پرداخت ها و حل مشکلات مردم برای دسترسی به گروه‌های پزشکی و همچنین تربیت نیروی بیشتر است. در برخی از شهرستان‌های دور افتاده کار ۵ نفر را یک نفر انجام می‌دهد که فیش حقوقی آن را برخی با بداخلاقی منتشر می‌کنند، در حالی که به موضوع تعداد نیروی انسانی توجهی ندارند.

 

بیست و ششمین کنگره چشم پزشکی ایران تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------