اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

مشکلات گوارشی از عوارض جراحی کاهش وزن است



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی , کاهش وزن

محققان انگلیسی می‌گویند جراحی‌های کاهش وزن با نارضایتی‌های گوارشی در ارتباط است.

 به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری Sciencedaily، جراحی "بای پس معده" معمولاً به‌صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شود که طی آن، مکانیسم محدود کردن غذای مصرفی فرد و کاهش جذب غذای مصرفی باعث کاهش وزن می‌شود.

 

در "بای پس معده" ابتدا یک قسمت از معده بنام " پاچ " به حجم تقریبی 30 میلی لیتر ایجاد شده تا دریافت و ذخیره غذا را محدود کند سپس قسمت میانی روده باریک بنام ژنوم به پاچ (معده جدید) متصل شده و به این ترتیب قسمت زیادی از معده و ابتدای روده باریک به طول 75-150 سانتی‌متر از مسیر جذب خارج می‌شوند.

 

تحقیق جدید نشان می‌دهد بیمارانی که تجربه این عمل را داشته‌اند، مشکلات گوارشی را نیز گزارش داده‌اند.

 

طی این مطالعه، 249 بیمار چاقی که تحت عمل جراحی چاقی قرار داشتند با 295 شخص چاق مورد مقایسه قرار گرفتند. تمامی افراد پرسش‌نامه‌ای را در ابتدا تکمیل کردند و پس از دو سال، گروه جراحی شده نیز پرسش نامه‌ دیگری را تکمیل کردند.

 

نتایج نشان می‌داد افرادی که تجربه جراحی چاقی را داشتند تجربه سوءهاضمه را مکرراً اعلام کردند. علاوه بر این، عدم تحمل غذا به‌ویژه برای مواد غذایی با چربی و قند بالا و همچنین گوشت قرمز گزارش شد. در واقع عدم تحمل غذاهای خاص در 70 درصد بیماران عمل جراحی شکمی گزارش شد و این در حالی است که این درصد برای گروه کنترل شده 16.9 درصد عنوان شد.

 

به گفته محققان، اغلب تحقیقات بر تأثیرات کوتاه مدت عمل جراحی چاقی متمرکز بوده‌اند در حالی که برای افزایش آگاهی در رابطه با این نوع عمل‌ها باید پیش و پس از عمل مشاوره‌های دقیق پزشکی صورت بگیرد.

 

این یافته در مجله "British Journal of Surgery" منتشر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------