امکان تولید دارو و سوخت با انرژی خورشیدی



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی ,تولید دارو

محققان با الهام از برگ درختان، کارخانه های خورشیدی را برای تولید دارو می سازند.

 به گزارش مهر به نقل از نیو اطلس، برگهای درختان و گیاهان درحقیقت واحدهای تولید انرژی در طبیعت هستند، آنها نورخورشید را به انرژی برای گیاهان تبدیل می کنند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.  

 

درهمین راستا دانشمندان با الهام گرفتن از این واقعیت، برگ های مصنوعی خلق کردند که کارکردی تقریبا مشابه دارند و می توانند الکتریسیته و حتی سوخت مایع تولید کنند.

 

 اکنون گروهی از محققان در دانشگاه فناوری ایندهون هلند با استفاده از سیستمی مشابه، مواد شیمیایی تولید می کنند که در آینده به خلق کارخانه های کوچکی منجر می شود که با انرژی خورشیدی کار خواهند کرد. این کارخانه ها قابلیت تولید دارو، آفت کش و مواد شیمیایی دیگر در هر نقطه ای از جهان را دارند.

 

محققان برای تقلید از مولکول های دریافت کننده نور در برگ ها از متمرکز کننده نورخورشیدی یا LSC ها استفاده می کنند. این مواد در فناوری پنجره های جذب نور خورشید به کار رفته است. این  LSC نور خورشید را جذب و آن را به طول موج های خاصی تبدیل می کنند. سپس فوتون ها را به لبه دستگاه هدایت می کنند.

 

گروه تحقیقاتی دانشگاه ایندهون از این ایده برای خلق دستگاه برگ مانندی از لاستیک سیلیکونی مجهز به LSC استفاده کرده است. در این برگ کانالی بسیار باریک و ظریف قرار دارد که شبیه رگ های برگ عمل می کند.

 

همزمان با جریان یافتن مواد شیمیایی در کانال مواد LSC  نورخورشید را به سمت آن ها می تاباند و به این ترتیب اشعه های قدرتمند نور خورشید یک فعل و انفعال شیمیایی با مایع موجود در کانال را رقم می زنند. این فرایند برای تولید دارو و سوخت بسیار کارآمد خواهد بود.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------