ورزش دوچرخه در رختخواب برای بیماران ICU مفید است



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی ,بیماران ICU

به گفته پزشکان، انجام ورزش دوچرخه در رختخواب برای افرادی که در قسمت ICU بیمارستان بستری هستند می تواند روند بهبود برخی بیماران را تسریع نماید.

 به گزارش مهر، محققان دانشگاه مک مستر کانادا اثبات کرده اند فیزیوتراپیست ها می توانند جلسات دوچرخه زدن در رختخواب را با اطمینان خاطر در مورد بیماران بدحالی که در بخش ICU بستری هستند آغاز نمایند.

 

میشل کو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ممکن است افراد فکر کنند بیماران ICU بسیار برای انجام فعالیت فیزیکی بدحال هستند، اما ما می دانیم اگر بیماران در طول دو هفته بستری در بخش ICU دوچرخه در رختخواب را انجام دهند، بعد از ترخیص از بیمارستان می توانند بهتر راه بروند.»

 

بیمارانی که از مرحله ICU زنده بمانند در معرض ریسک بالای ضعف و ناتوانی عضلات قرار دارند و لاغری و ضعف ماهیچه ها در چند روز اول بستری شدن بیمار در ICU آغاز می شود. دوچرخه زدن موجب تقویت پاهای این گروه از بیماران می شود.

 

به گفته محققان، با تقویت عضلات و سلامت عمومی بیمار، این افراد زودتر، قوی تر و خوشحال تر مرخص شده و به خانه می روند.

 

تیم تحقیق مطالعه خود را بر روی ۳۳ بیمار ۱۸ سال به بالا در بیمارستان همیلتون کانادا انجام دادند. این بیماران شش روز در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از دوچرخه ثابت بسته شده به تخت، رکاب می زدند.

 

محققان دریافتند دوچرخه زدن زودهنگام در چهار روز اول تهویه مکانیکی در بین بیماران دارای جریان خون ثابت، روشی ایمن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------