ارتباط سردردهای مکرر با کمبود ویتامین D در مردان



  اخبار پزشکی  ,خبرهای   پزشکی , ویتامین

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد مردانی که دارای سطوح پایینی از ویتامین D هستند بیشتر در معرض ابتلا به سردردهای مکرر قرار می‌گیرند.

 به گزارش ایسنا به نقل از لایو ساینس، محققان در این پژوهش اطلاعات 2600 مرد فنلاندی که بین سنین 42 تا60 بوده و برای سردردهای مکرر آزمایش خون داده بودند را مورد بررسی قرار دادند.

 

مردان شرکت کننده در این پژوهش در معرض خطر بیماری‌های قلبی بوده و در سال های 1984تا 1989 مورد بررسی قرار گرفتند.

 

سطح ویتامین د 70 درصد از مردان در این پژوهش زیر 20 نانوگرم در هر میلی لیتر بوده و همگی آنها در آستانه کمبود ویتامین D بودند.

 

 سطح پایین ویتامین D یک مسئله ویژه در فنلاند و دیگر کشورهای شمال اروپا بوده، به این دلیل که این کشورها کمتر در معرض نور خورشید و دریافت ویتامین D هستند.

 

در این پژوهش مشخص شد مردانی که دچار سردردهای مکرر(حداقل یک بار در هفته) می‌شوند، از سطوح پایینی از ویتامین D برخوردار هستند.

 

همچنین مشخص شد که سطوح پایین ویتامین D با افزایش خطر بیماری‌های خاص همراه است .

 

با اینکه این پژوهش درباره تاثیر کمبود ویتامین D  بر ابتلا به سردردهای مکرر انجام شده، محققان هنوز هم نمی‌دانند که کدامیک اول رخ داده است سردرد یا کمبود ویتامین D!

 

زیرا کسانیکه به سردردهای مکرر دچار می‌شوند بیشتر وقت خود را به استراحت و ماندن در منزل گذرانده بنابراین در معرض نور خورشید قرار نگرفته و ویتامین D را جذب نمی‌کنند.

 

با این حال این توضیح، شامل مردم فنلاند که به طور کلی و به دلیل شرایط آب و هوایی کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند نمی‌شود.

 

علاوه بر این، به دلیل اینکه این تحقیق تنها بر روی مردان انجام شده، روشن نیست که این یافته‌ها در مورد زنان نیز صدق می‌کند یا خیر.

 

به گفته این پژوهشگران، مطالعات آینده می‌تواند تعیین کند که آیا مصرف مکمل‌های ویتامین D می‌تواند سردرد را درمان کند یا از آن جلوگیری کند.

 

این پژوهش در Live Science منتشر شره است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------