افزایش مراجعات بیماران سوخته به دنبال درمان های ناصحیح



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,سوختگ

دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی سوختگی، گفت: متاسفانه ما هر روز با بیمارانی مواجه می شویم که با عوارض سوختگی ناشی از درمان غیر صحیح مراجعه می کنند.

 به گزارش مهر، دکتر سیدحسن طاووسی گفت: این کنگره با شعار «یک کشور ، یک درمان استاندارد سوختگی»، تلاش دارد در مورد مسائل و مشکلاتی که در حوزه سوختگی وجود دارد به بحث و تبادل نظر بپردازد.

 

وی، محورهای کنگره ششم را  شامل درمان سوختگی حاد، سوختگی استنشاقی، سوختگی الکتریکی، جایگزین های پوست، مراقبت های ویژه در سوختگی، مراقبت زخم در سوختگی، مسائل روحی روانی بیماران سوخته، درمان عوارض سوختگی و نقش سازمان های خیریه در حمایت از بیماران سوخته عنوان کرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: این کنگره توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن حمایت از بیماران سوخته برگزار می شود و گروه های هدف را همه جراحان پلاستیک،جراحان سوختگی،جراحان عمومی،متخصصین پوست , بیهوشی , مراقبت های ویژه , پزشکان عمومی و پرستاران و تمام رشته های مرتبط تشکیل می دهند.

 

دبیر اجرایی ششمین کنگره ملی سوختگی ادامه داد: متاسفانه هنوز اکثر مردم در برخورد با سوختگی از درمان های قدیمی استفاده می کنند و همه به خود اجازه می دهند که در درمان سوختگی دخالت کنند و در تمام کشور افرادی هستند که از پمادها و یا خمیرهای دست ساز برای پوشش زخم سوخته استفاده می کنند.

 

طاووسی افزود: در برخی موارد ممکن است زخم های سوختگی بهبود یابد ولی بیشتر آنها سوختگی های سطحی هستند که حتی با یک پانسمان ساده و یا وازلین هم خوب می شوند ولی در مورد زخم های وسیع تر و عمقی تر متاسفانه ما هر روز با بیمارانی مواجه می شویم که با عوارض سوختگی ناشی از درمان غیر صحیح مراجعه می کنند.

 

وی ادامه داد: تلاش همه دست اندرکاران سلامت و بطور ویژه پزشکانی که در فیلد سوختگی کار می کنند رسیدن به یک درمان استاندارد در سطح کشور است.

 

ششمین کنگره ملی سوختگی با شعار «یک کشور، یک درمان استاندارد سوختگی» در روزهای ۴ و ۵ اسفند ۹۵ در مشهد برگزار می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------