علائم سرطان سینه را بشناسید



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی, سرطان سینه

تحقیقات مقدماتی جدید نشان می دهد تعداد قابل توجهی از نمونه های سرطان سینه بدون علامت توده های غیرعادی تشخیص داده می شوند.

 به گزارش مهر، محققان دانشگاه کالج لندن داده های اولیه بدست آمده از نظرسنجی انجام شده از مبتلایان به سرطان را در انگلستان موسوم به NCDA (ارزیابی ملی تشخیص سرطان) بررسی کردند. آنها بر نسخه سال ۲۰۱۰-۲۰۰۹ این نظرسنجی شامل بالغ بر ۲۳۰۰ فرد مبتلا به سرطان سینه، تمرکز ویژه ای داشته اند.

 

آنها در بررسی های خود دریافتند درحالیکه معمولا توده های درون سینه از سوی زنان در دیدار با پزشک گزارش می شود، اما ۵۵ علامت قابل توجه دیگر هم وجود داشت. در مجموع بیش از ۱۵ درصد از نمونه ها بدون وجود توده درون سینه شناسایی شدند.

 

دکتر مونیکا کو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تحقیق ما نشان می دهد حدود یک زن از هر شش زن که مبتلا به سرطان سینه تشخیص داده شده بودند، دارای علائمی بجز توده سینه بودند.»

 

به گفته کو، «گروه زنان دارای علائمی بجز توده سینه دیرتر به پزشک مراجعه می کنند. از اینرو زنان باید بدانند وجود توده در سینه تنها علامت سرطان سینه نیست.»

 

توده های سینه در ۸۳ درصد موارد یافت شد. در حالیکه علائم غیر توده ای عبارتند از: اختلالات نوک سینه (۷ درصد)، درد سینه (۶ درصد)، پشت درد (۱ درصد) و کاهش وزن (۰.۳ درصد).

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------