اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

۹۵ درصد عوارض ضربات به سر قابل درمان نیست



  اخبار  پزشکی,خبرهای  پزشکی , صرع

مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء، با عنوان این مطلب که سالی دو تا سه هزار کودک ددر تصافات رانندگی کشورمان جان خود را از دست می دهند، گفت: ۹۵ درصد عوارض ضربات به سر، قابل درمان نیست.

به گزارش مهر، پروفسور علی گرجی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری در ششمین گردهمایی بین‌المللی ایمنی راه و سیزدهمین گردهمایی بین‌المللی نوروتروما در سالن آمفی تئاتر معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر، افزود: بررسی های ما نشان داده است که صرع مقاوم به درمان، سردردهای مقاوم به درمان، اختلالات حافظه، خواب و...، در اثر ضربه به سر بوده که در حوادث ترافیکی رخ داده است.

 

وی با عنوان این مطلب که ۹۵ درصد این قبیل عوارض قابل درمان نیست، گفت: این موضوع نه تنها در ایران که در دنیا نیز به همین صورت است، از همین رو، باید به سمت پیشگیری برویم تا چنین حوادثی رخ ندهد.

 

گرجی با عنوان این مطلب که سالی دو تا سه هزار کودک در حوادث ترافیکی کشور جان خود را از دست می دهند، افزود: موضوع صندلی کودک در خودروها باید نهادینه شود، از همین رو، از سه سال قبل این موضوع را در برنامه خود قرار داده ایم و پلیس راهور نیز موافق این موضوع است.

 

وی با بیان این مطلب که وقتی حداقل قیمت یک خودرو در کشور ۲۰ میلیون تومان است، می بایست ۵۰۰ هزار تومان هم برای صندلی کودک هزینه کنند، گفت: قطعا هزینه داروهای صرع و تشنج که بیمار باید تا آخر عمر از آنها استفاده کند، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به نرخ امروز تمام می شود. بنابراین، هزینه ۵۰۰ هزار تومانی صندلی کودک، به مراتب بهتر از هزینه های ناشی از عوارض تصادفات است.

 

گرجی همچنین با انتقاد از آموزش و پرورش که خودش را درگیر آموزش فرهنگ ترافیک نمی کند، افزود: متاسفانه در این زمینه هم خوب کار نکرده ایم، در حالی که آموزش رفتارهای ترافیکی را باید از دوران پیش دبستانی آغاز کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------