درمان عفونت‌های کشنده با باکتری مورچه آفریقایی



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی , درمان عفونت‌های کشنده

مطالعات محققان دانشگاه آنجلینای شرقی در انگلیس نشان می دهد قارچ‌های تولید شده توسط نوعی مورچه آفریقایی، خواص آنتی باکتریایی دارد و در درمان باکتری های بیماری‌زایی چون MRSA موثر است.

 به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان موفق به شناسایی عضوی از خانواده باکتری‌ها به نام استرپتومایسس شدند که توسط نوعی مورچه آفریقایی به نام Tetraponera penzigi تولید می‌شود. این باکتری جدید Streptomyces formicae و آنتی بیوتیک تولیدشده توسط آن formicamycins نام دارد. مورچه آفریقایی در لانه خود قارچ پرورش می‌دهد. محققان با بررسی اکولوژی همزیستی باکتری‌های تولیدکننده آنتی بیوتیک و قارچ لانه‌های مورچه به منبع با ارزشی از درمان های ضد عفونی دست یافتند.

مورچه های آفریقایی با درختان اقاقیای خاردار همزیستی دارند.

 

این گیاه ساختاری پوک دارد که فضای مناسبی برای زندگی و کشت قارچ توسط مورچه است. محققان با بررسی قارچ موجود در این ساختار و توالی ژنوم آن دریافتند آنتی‌بیوتیک‌ تولید شده توسط این باکتری ها با باکتری‌های بیماری زا از جمله MRSA مبارزه می‌کند. این باکتری سبب بروز عفونت‌های کشنده در نقاط مختلف بدن از جمله پوست، جریان خون و محل جراحی می‌شود. احتمال وجود این باکتری بیماری زا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیشتر است.

 

محققان امیدوارند با استفاده از این روش آنتی‌بیوتیک‌هایی تولید شود که قادر به درمان بیماری های باکتریایی کشنده باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------