بازیابی سریع تر حرکت اندام ها با الکترودهای کربن شیشه ای



  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی, حرکت اندام ها

محققان در حال توسعه الکترودهای 'کربن شیشه ای' هستند که سیگنال های قویتری را ارسال می کند و نویدبخش بازیابی سریع تر توان حرکت اندام در افراد آسیب دیده و یا در اندام های مصنوعی است.

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی، کربن شیشه‌ای، به خانواده ای از دگر شکل‌های کربن گفته می شود که بی نظم و شبیه شیشه هستند.

 

اکنون محققان چند دانشگاه در آمریکا با استفاده از کربن شیشه ای یک نوع بهبود یافته الکترود ابداع کرده اند که در قیاس با الکترودهایی که از مواد پیشرفته فعلی ساخته می شوند، بادوام تر است، مدت طولانی تری در بدن باقی می ماند و سیگنال واضح تر و قویتری ارسال می کند؛ بر این اساس، این الکترود می تواند بازیابی توان حرکت در افراد را بعد از حوادث منجر به آسیب نخاعی، تسریع کند.

 

این الکترود 'کربن شیشه ای' داخل تراشه قابل کاشت در مغز منقوش می شود و در قیاس با الکترودهای فعلی، مدت طولانی تری در بدن باقی می ماند و سیگنال های واضح تر و قویتری ارسال می کند.

 

زمانی که افراد به جراحت های نخاعی مبتلا می شوند، به واسطه بروز مشکل در پردازش سیگنال های عصبی، حرکت اعضایشان را از دست می دهند. در حوادثی که منجر به آسیب نخاعی می شود، مغز هنوز می تواند پالس های الکتریکی واضحی ارسال کند و اعضا نیز می توانند آنها را دریافت کنند اما این سیگنال در نخاع آسیب دیده اصطلاحا گم می شود.

 

بر اساس این مطالعه که در مجله Nature Scientific Reports منتشر شد، این تراشه جدید می تواند سیگنال های عصبی الکتریکی را ثبت و به گیرنده ها در اندام ارسال کند و به این صورت آسیب را دور بزند و توان حرکت را مجددا ایجاد کند.

 

به گفته محققان، استفاده از کربن شیشه ای برای خواندن مستقیم سیگنال ها از انتقال دهنده های عصبی بسیار نویدبخش است. با استفاده از این الکترود، سیگنال واضح تر و تعبیر آن نیز آسان تر است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------