ویروس ایدز در بدن ۵ بیمار ناپدید شد



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی,ویروس ایدز

دانشمندان اسپانیایی واکسنی برای ایدز ساخته اند که ویروس این بیماری را در بدن ۵ بیمار از بین برده است. اکنون هفت ماه است که اثری از ایدز در بدن این بیماران دیده نمی شود.

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، این واکسن توسط محققان اسپانیایی ساخته شده است. بیماران با استفاده از این واکسن دیگر نیازی به مصرف داروهای  ضد ویروسی(ARV) ندارند.

 

 البته این واکسن باید در آزمایش های کلینیکی با مقیاس بزرگتر به کاررود، اما به اعتقاد دانشمندان این درمان تاثیرگذار خواهد بود.

 

این آزمایش موفقیت آمیز در حالی انجام شده که طی ۳۰ سال اخیر تلاش های دانشمندان برای تولید واکسن ایدز ناموفق بوده است.

 

دکتر بئاتریز موث از موسسه تحقیقاتی IrsiCaixa AIDS در بارسلونا می گوید:  این امر نشان می دهد  از طریق شیوه واکسن درمانی می توان به سلول هایT بدن کنترل دوباره ویروس را آموخت.  این نخستین مرتبه ای است که شاهد موفقیت این ایده در انسان ها هستیم.

 

پس از آنکه تلاش و سرمایه گذاری برای یافتن واکسن پیشگیری از ایدز به نتیجه ای نرسید، محققان تصمیم گرفتند در حوزه واکسن های درمانی مطالعه های بیشتری انجام دهند. هدف آنها کنترل چندماهه یا چند ساله ویروس در بدن بیماران  مبتلا به ایدز بدون مصرف داروهای ARVاست.

 

 تاکنون بیش از ۵۰ واکسن درمانی آزمایش شده اند اما این نخستین نمونه موفقی است که توانسته سیستم ایمنی بدن انسان را قدرتمندتر کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------