به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک کارشناس سلامت روان داریم/ برای بهداشت روانی کودکان سرمایه‌گذاری نشده است



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,وزیر بهداشت

وزیر بهداشت درباره اقدامات این وزارت‌خانه در رابطه با سلامت روان کودکان گفت: برای سلامت روان متاسفانه در کشور ما در گذشته سرمایه‌گذاری نشده و به جز آنچه در دوره دانش‌آموزی انجام می‌شود حمایتی هم در این رابطه صورت نمی گیرد.

 سیدحسن  قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با  ایلنا در پاسخ به سوالی در مورد برنامه وزرات بهداشت برای بهداشت روانی کودکان عنوان کرد: این سوال واقعا سخت است و جواب مناسبی برای آن وجود ندارد به خاطر اینکه برای سلامت روان متاسفانه در کشور ما در گذشته سرمایه‌گذاری نشده و به جز آنچه در دوره دانش‌آموزی انجام می‌شود حمایتی هم در این رابطه صورت نمی گیرد.

 

به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک کارشناس سلامت روان گذاشته‌ایم

او افزود: کاری که ما برای سلامت روان انجام دادیم  این است که به ازای هر ۵۰ هزار نفر در این دوره یک کارشناس سلامت روان گذاشتیم که تاثیر این کارشناسان در آن مقطع سنی که مدنظر شما است خیلی زیاد نیست مگر اینکه این تاثیرگذاری به صورت غیرمستقیم و از طریق والدین این کودکان انجام شود.

 

هزار تخت بیمارستانی به بیماران اعصاب و روان اضافه کردیم

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: علاوه این موضوع هزار تخت بیمارستانی به هشت هزار تخت بیمارستانی که برای بیماران اعصاب و روان بود اضافه کردیم.

 

برای افراد نیازمند ۱۱ هزار دفترچه بیمه اختصاص دادیم

وی ادامه داد:  علاوه بر این ۱۱ هزار دفترچه بیمه برای افراد نیازمند به صورت رایگان اختصاص پیدا کرد تا بتوانند از خدمات بهداشت و درمان استفاده کنند ولی با همه اینها از این روند خود ما هم راضی نیستیم.

 

آزمایش غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج اجباری نیست

او در مورد اجباری کردن آزمایش غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج و اینکه آیا قرار است این موضوع به قانون تبدیل شود, گفت: در برنامه ششم این موضوع تصویب شد و اجباری هم برای انجام آزمایش ژنتیک نیست فعلا در این مورد صرفا مشاوره انجام می‌شود به این ترتیبی که قانون معین کرده هیچ اختلافی بین ما و سازمان بهزیستی وجود ندارد.

 

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: اجباری شدن این نوع آزمایشات از نظر علمی نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه هزینه‌های مردم را هم افزایش می‌دهد چراکه آزمایش‌های ژنتیک فوق‌العاده گران است و در عین حال علت بسیاری از بیماری های ژنتیکی هم ناشناخته است و علاوه بر این این آزمایش ها زمان‌بر است و حداکثر برای ۲۵ درصد معلولیت‌ها می تواند موثر باشد و بخشی  که اکتسابی نیست هم قابل پیشگیری نیست.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------