اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

سالانه ۲۱۰ هزار ایرانی می‌سوزند



  اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی  ,سوختگی

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته، وضعیت سوختگی در ایران را مشابه کشورهای هند، بنگلادش و پاکستان دانست و گفت: سالانه ۲۱۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند.

 به گزارش مهر، محمدجواد فاطمی روز یکشنبه در نشست خبری به تشریح وضعیت سوختگی در کشور پرداخت و افزود: سوختگی جزء بیماری های بسیار پرهزینه است به طوری که برای یک نوبت پانسمان استاندارد می بایست چند میلیون تومان هزینه کرد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه هزینه بستری یک بیمار سوخته بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان برآورد می شود، گفت: هزینه برخی بیماران سوخته نیز به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون هم می رسد.

 

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته با اعلام اینکه بیماران سوخته اغلب از افراد فقیر جامعه هستند، تاکید کرد: سوختگی بیماری فقرا است و اغلب این قبیل بیماران در جامعه رها شده اند زیرا هزینه درمان سوختگی را ندارند.

 

فاطمی با عنوان این مطلب که در هیچ کدام از بیمارستان های خصوصی کشور بخش سوختگی وجود ندارد، افزود: با توجه به هزینه بالای بیماران سوخته، وجود بخش های سوختگی برای این قبیل مراکز درمانی مقرون به صرفه نیست.

 

وی با عنوان این مطلب که سوختگی یک بیماری خاموش است، اظهار داشت: متاسفانه این قبیل بیماران در غربت و خاموشی فوت می کنند.

 

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سوخته با اشاره به بالا بودن آمار سوختگی در کشور افزود: سالانه ۲۱۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند که ۱۰ درصد افراد بستری فوت می کنند.

 

فاطمی با اعلام اینکه طول عمر بیماران سوخته تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارد، تاکید کرد: متاسفانه کیفیت زندگی این قبیل بیماران پایین است و اغلب دچار افسردگی شدید می شوند.

 

وی با اعلام اینکه ایران در درمان سوختگی در مقایسه با کشورهای توسعه یافته ۴۰ سال عقب است، توضیح داد: از هر دو بیمار بالای ۶۰ درصد سوختگی یک نفر می‌میرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------