هرآنچه بر روی برچسب محصولات پوستی می خوانید را باور نکنید



  اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی , محصولات پوستی

به گفته محققان، برخی عبارات بر روی برچسب های محصولات پوستی ممکن است گمراه کننده باشد از اینرو افراد همیشه نباید بر خواندن برچسب پکیج یک محصول اکتفاء کنند.

به گزارش مهر، دکتر راجانی کاتا، استادیار دانشکده پزشکی بایلور تکزاس و عضو آکادمی درماتولوژی آمریکا، در این باره می گوید: «آنچه که روی برچسب محصول نوشته شده همیشه توضیح دقیقی از محصول داخل شیشه یا تاثیرات احتمالی آن بر روی پوست نیست.»

 

وی در ادامه توضیح می دهد: «تولیدکنندگان ممکن است برای اهداف بازاریابی خود از یک زبان مشخصی استفاده کنند و ممکن است عبارات مشابه بر روی محصولات مختلف، معانی متفاوتی داشته باشد. از اینرو تعیین معنی دقیق آنها برای پوست شما دشوار است.»

 

سازمان غذا و دارو آمریکا توضیح یکپارچه ای را برای درج برچسب های محصولات پوستی مشخص نکرده است. از اینرو عباراتی نظیر «برای پوست حساس» یا «ضدحساسیت» تضمینی بر این موضوع نیست که آن محصول موجب خارش یا ایجاد واکنش آلرژی زا نشود.

 

کاتا هشدار می دهد: «محصولات با عنوان «کاملا طبیعی» هم الزاما خوب نیستند. به خاطر داشته باشید که پیچک سمی هم کاملا طبیعی است. و حتی اگر یک ماده طبیعی برای پوست خوب باشد، ممکن است در ترکیب با برخی افزودنی ها یا مواد نگهدارنده مضر باشد.»

 

کاتا به منظور پیشگیری از واکنش های پوستی موارد زیر را توصیه می کند:

 

- قبل از استفاده از یک محصول جدید، مقدار کمی از آن را بر روی بازوی خود امتحان کنید و بعد از یک هفته در صورت عدم مشاهده واکنش استفاده نمایید.

 

- تمامی دستورالعمل های محصول را خوانده و از آن پیروی کنید.

 

- در صورت التهاب یا خارش پوست از مصرف محصولات جدید اجتناب کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------