تسکین دردهای مزمن با مطالعه گروهی



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی,تسکین دردهای مزمن

محققان موفق به ارائه یک روش درمانی جدید برای تسکین دردهای مزمن شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، دردهای مزمن میلیون‌ها نفر از افراد در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده و به شدت می‌تواند در عملکرد روزانه این افراد اختلال ایجاد کند.

 

محققان دریافته‌اند که استراتژی مطالعه مشارکتی((shared reading می‌تواند سبب کاهش دردهای مزمن در افراد شود.

 

مطالعه اشتراکی، یک کار تعاملی است که در آن گروه‌های کوچکی از افراد دور هم جمع شده و داستان‌های کوتاه، شعر و ادبیات را با صدای بلند می‌خوانند.

 

محققان این پژوهش دریافتند که با استفاده از ادبیات که خاطرات و تجارب زندگی مانند روابط مختلف و دوران کودکی را یادآوری می‌کند می‌توان دردهای مزمن را حتی بیشتر از روش رفتار درمانی شناختی(CBT) کاهش داد.

 

تعریف درد مزمن عبارت است از هر نوع دردی که حداقل به مدت 12 هفته طول بکشد. این دردها در حدود 100 میلیون نفر از افراد در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

 

کمردرد، سردرد شدید یا میگرن و درد گردن شایع‌ترین اشکال درد هستند که در این میان درد کمر علت اصلی ناتوانی افراد در آمریکا است.

 

تعداد داروهایی که می‌تواند دردهای مزمن را تسکین دهد بسیار زیاد بوده اما آنها همیشه موثر نبوده و  بیماران به طور فزاینده ای به استراتژی‌های غیر دارویی مانند CBT، برای کمک به کاهش درد متوسل می‌شوند.

 

CBT یک شکل از درمان است که هدف آن تغییر فکر و رفتار به منظور مدیریت بهتر مسائل روحی و جسمی است. مطالعات نشان داده‌اند که این روش ممکن است در درمان دردهای مزمن موثر باشد اما نتایج آن کوتاه مدت است.

 

در این پژوهش محققان به منظور بررسی تاثیر این روش درمانی، دو گروه که مبتلا به دردهای مزمن هستند را با یکدیگر مقایسه کردند.یکی از گروه‌ها تحت درمان CBT و گروه دیگر با روش درمانی "مطالعه مشارکتی" درمان شدند.

 

شرکت کنندگان با درد شدید مزمن برای این مطالعه انتخاب شدند. برخی از این شرکت کنندگان به مدت 5 هفته تحت درمانCBT و به موازات آنها افراد دیگر به مدت  22 هفته تحت درمان "مطالعه مشارکتی" قرار گرفتند.

 

پس از انجام این دو روش درمانی مشخص شد افرادی که تحت درمان مطالعه مشارکتی قرار گرفتند بعد از گذشت دو روز شاهد بهبودی بودند.

 

به گفته محققان این پژوهش، این استراتژی درمانی می‌تواند یک رویکرد غیر دارویی برای درمان دردهای مزمن باشد.

 

این محققان نتایج پژوهش خود را اخیرا در مجله Medical Humanities به چاپ رسانده اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------