اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

رانت و دلالی در تست شنوایی نوزادان



  اخبار  پزشکی ,خبرهای  پزشکی, شنوایی نوزادان

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی استان گیلان، از اینکه تست شنوایی نوزادان بدو تولد در بیمارستان ها به صورت یک رانت و دلالی در دست افراد و گروه خاصی قرار گرفته است، به شدت انتقاد کرد.

 عبدالسلام اردلان در گفتگو با مهر، به چالش های حوزه شنوایی شناسی اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت اخیرا فاکتورهای ارائه شده از طرف مراکز شنوایی شنایی را قبول نمی کند و ارائه خدمات از قبیل مشاوره، قالب گیری، تجویز و فیتینگ سمعک، تنظیم، آزمایشات مجدد و مراجعات بعدی را نادیده می گیرد و بیماران را دچار سر در گمی کرده است.

 

وی افزود: انجام تست شنوایی نوزادان بدو تولد در  بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان به صورت یک رانت یا دلالی در دست افراد و گروه خاصی قرار گرفته که باید در بین مراکز شنوایی شناسی به ویژه افراد تازه فارغ التحصیل تقسیم شود.

 

اردلان در ارتباط با دیگر مشکلات حوزه شنوایی شناسی، گفت: دست اندازی ها و دخالت های دیگر رشته ها نظیر ENT  و افراد غیر حرفه ای به عنوان سرمایه گذار و سهامدار نیز ادامه فعالیت در این رشته را با مشکل مواجه کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت اخلاق حرفه ای، طمع و نداشتن قوانین شفاف باعث شده یک فرد در چند جا کار کند و افراد فارغ اتحصیل بیکار بمانند، تصریح کرد: حق دستور تجویز سمعک در بیماران با کاهش شنوایی حسی - عصبی باید به ادیولوژیست ها واگذار شود.

 

اردلان گفت: در پروانه مراکز شنوایی شناسی  قید شده، دارنده پروانه مجاز به پذیرش بیماران به صورت مستقیم نیست در صورتی که یک سری مراجعه کنندگان ما از مدارس و مهد کودک و بیماران کنترلی سمعک و... هستند؛ از طرفی برخی از پزشکان ENT،  خود مراکز سهامدار پورسانتی دارند که این مسئله با نوشته پروانه در تعارض مسلم است و باید اصلاح شود.

 

رئیس انجمن علمی شنوایی شناسان استان گیلان با اشاره به اینکه آمار مداخله نوزادان ناشنوای بدو تولد ۱.۵ در هزار است، خاطر نشان کرد: تحت پوشش قرار گرفتن خدمات شنوایی شناسی در جهت کمک به مردم و شنوایی شناسان بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------