افت ناگهانی فشار خون خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد



  اخبار پزشکی,خبرهای  پزشکی, فشار خون

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کسانی که تجربه افت ناگهانی فشار خون در سنین میانسالی را دارند، احتمال ابتلا به زوال عقل در سنین بالا در آنها بیشتر است.

 به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال نیوز تودی، زوال عقل دهها میلیون نفر از مردم در آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

 

بیماری آلزایمر، رایج‌ترین شکل زوال عقل، در حال حاضر در رتبه ششم علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده قرار داشته و تخمین زده شده که از هر سه نفر بزرگسال، یک نفر بر اثر زوال عقل می‌میرد.

 

تحقیقات جدید نشان می دهد که افراد میانسال که افت ناگهانی فشار خون (BP) را تجربه می‌کنند، در سن بالا در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و زوال شناختی جدی خواهند بود.

 

این پژوهش توسط محققان از دانشکده بهداشت بلومبرگ جان هاپکینز در بالتیمور انجام شد و این یافته‌ها در انجمن قلب آمریکا ارائه شده است.

 

فشار خون BP  پایین به صورت مزمن، به سرگیجه، خستگی، تهوع، یا غش منجر خواهد شد. اما افت سریع فشار خون OP که به صورت موقت رخ می‌دهد، می‌تواند به آسیب‌های جدی منجر شود زیرا از رسیدن جریان خون به مغز جلوگیری می‌کند.

 

محققان در دانشکده بهداشت بلومبرگ جان هاپکینز، برای اولین بار به بررسی ارتباط این دو و تاثیرات بلند مدت آن بر انسان پرداخته اند.

 

محققان برای انجام این پژوهش از داده‌های به دست آمده از 15,792 شرکت کننده بین 45 تا 64 سال که در سال 1987 جمع آوری شده بود استفاده کردند.

 

آنها داده‌های بالینی از خطر آترواسکلروز (تصلب شرایین)در این افراد را نیز مورد بررسی قرار دادند.

 

برای مطالعه جدید، محققان داده‌های 11503 بیمار که هیچ سابقه بیماری قلبی نداشته و برای اولین بار به بیمارستان آمده بودند را مورد بررسی قرار دادند.

 

 دانشمندان فشار خون این بیماران را پس از اینکه 20 دقیقه دراز کشیدند، اندازه گیری کردند.

 

گفتنی است که این محققان، بیماران را به مدت دو دهه یا بیشتر تحت نظارت و بررسی قرار دادند.

 

آنها دریافتند افرادی که به OP دچار می‌شوند، نسبت به افرادی که این مشکل را هرگز تجربه نکرده‌اند، 40 برابر بیشتر در معرض زوال عقل قرار دارند. آنها همچنین 15 درصد بیشتر به زوال شناختی دچار خواهند شد.

 

این محققان معتقدند که شناسایی عوامل خطر برای زوال شناختی و زوال عقل برای درک پیشرفت بیماری مهم بوده و به شناسایی کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند کمک می‌کند.

 

همچنین در پیدا کردن استراتژی‌هایی برای پیشگیری و مداخله بسیار موثر خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------