«ایمن درمانی» راهکار امیدبخش درمان بلند مدت ایدز



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی , ایدز

آزمایشات لابراتواری بر روی میمون ها نشان می دهد که «ایمن درمانی» می تواند به عنوان یک درمان بلندمدت برای HIV امیدبخش باشد.

 به گزارش مهر، مطالعه جدید محققان دانشگاه راکفلر نیویورک نشان می دهد درمان با دو آنتی بادی ضدHIV بلافاصله بعد از ابتلا به عفونت ممکن است به کنترل ویروس عامل ایدز در بلندمدت کمک کند.

 

علیرغم وجود داروهای مختلف HIV، همچنان یک درمان بلندمدت و موثر وجود ندارد چراکه نسخه های غیرفعال ویروس مترصد فرصتی برای حمله به سیستم ایمنی بدن هستند.

 

میشل نوسنزویگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این نوع جدید درمان می تواند ایمنی قوی ای در مقابل HIV ایجاد کند و به میزبان امکان کنترل عفونت را بدهد.»

 

وی در ادامه می افزاید: «این شیوه درمانی با بهره گیری از دفاع های طبیعی سیستم ایمنی عمل می کند و مشابه با آن چیزی است که در برخی انواع ایمنی درمانی سرطان اتفاق می افتد.»

 

محققان از مدل عفونت HIV که بر میمون ها تاثیر می گذارد استفاده کردند. اگرچه این عفونت شبیه به عفونت HIV در انسان نیست و نتایج مطالعات حیوانی همیشه در مورد انسان صدق نمی کند.

 

این مطالعه شامل دو داروی معروف به عنوان آنتی بادی های خنثی کننده بود. به گفته محققان، این آنتی بادی ها با قسمت های متفاوت ویروس پیوند خورده و همراه با هم مانع از بروز آسیب و صدمه می شوند.

 

در این مطالعه، ۱۳ میمون در معرض یک ویروس HIV شبه میمون قرار گرفتند. سپس سه درمان HIV متشکل از دو آنتی بادی را در مدت دو هفته دریافت کردند. این شیوه درمان به شکل موثری ویروس را متوقف کرد، به طوریکه یا قابل تشخیص نبود یا حداقل تا ۶ ماه قابل تشخیص نبود.

 

در مجموع تحقیق نشان داد این روش ایمن درمانی برای ۱۰ میمون از ۱۳ میمون فایده داشت.

 

به گفته محققان، برخی سلول های ایمنی موسوم به سلول های «سیتوتوکسیک T» برای کنترل ویروس ضروری هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------