اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

گرم شدن زمین منجر به افزایش مبتلایان دیابت می شود



  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی,دیابت

افرایش دمای جهان بر اثر گرم شدن کره زمین ممکن است در افزایش ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع ۲ نقش داشته باشد.

به گزارش مهر، بر اساس نتایج تحقیق دانشکده پزشکی دانشگاه لایدن هلند، شیوع دیابت نوع ۲ به سرعت در سراسر جهان در حال افزایش است. ۴۱۵ میلون نفر در سراسر جهان در سال ۲۰۱۵ از بیماری دیابت نوع۲ رنج برده و پیش‌بینی شده تعداد این افراد در سال ۲۰۴۰ به ۶۴۲ میلیون نفر برسد.

 

محققان دریافتند تمایل بیماران دیابت نوع ۲ به سرمای متوسط به مدت ۱۰ روز حساسیت به انسولین را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. از نظر فیزیولوژیکی، قرار گرفتن در معرض سرما، بافت قهوه‌ای آدیپوز یا BAT را فعال می شود. چربی قهوه ای متمایز از چربی سفید است. فعال شدن این چربی منجر به بهبود حساسیت بدن به انسولین، هورمون تنظیم کننده قند حاصل از مواد خوراکی، می شود.

 

محققان دریافتند به ازای هر یک درجه سلسیوس افزایش دما، تنها در ایالات متحده بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به دیابت نوع۲ افزایش خواهد یافت.

 

به گفته محققان از آنجائیکه چربی قهوه ای در اقلیم گرم تر فعالیت کمتری دارد، از اینرو ممکن است در نهایت منجر به مقاومت انسولین و دیابت شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------