شناسایی عوامل خطرساز نوعی سرطان بدخیم مغز



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان

یک گروه بین‌المللی از محققان نشانگرهای ژنتیکی دو نوع گلیوما را شناسایی کردند؛گلیوما، متداول‌ترین و مرگبارترین نوع سرطان بدخیم مغز است که نرخ بقای مبتلایان به آن در یک دوره پنج ساله تنها 6 درصد است.

 به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، حدود 30 درصد از کل تومورهای سیستم مرکزی عصبی و 80 درصد از تومورهای بدخیم مغز، انواع مختلف گلیوما هستند. متخصصان در این تحقیقات میلیون‌ها تغییر ژنتیکی در ژنوم کامل 12 هزار و 500 بیمار مبتلا به گلیوما و 18 هزار داوطلب سالم را به‌ منظور شناسایی نشانگرهای ژنتیکی گلیوما، تحلیل کردند.

 

در جریان این تحقیقات، 13 نشانگر که پیش از این شناسایی شده بودند، به همراه 13 نشانگر ژنتیکی جدید که با بیماری‌های تهاجمی ارتباط دارند، شناسایی شدند.

 

نشانگرهای ژنتیکی که در این تحقیقات شناسایی شدند، با قابلیت گسترش تومورهای مغزی ارتباط دارند و هریک از این نشانگرها موجب افزایش خطر سرطان می‌شوند.

 

این تحقیقات با شناسایی مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی که موجب بروز گلیوما می‌شوند، درک بهتری از این بیماری را برای متخصصان فراهم کرده و زمینه ‌را برای طراحی روش‌های تشخیصی و نظارتی کارآمدتر و همچنین شیوه‌‌های درمانی موثرتر فراهم می‌کند.

 

محققان پیش بینی می‌کنند که تنها در سال 2017 میلادی حدود 24 هزار شخص مبتلا به گلیوما شناسایی می‌شوند و حدود 17 هزار نفر از آن‌ها در اثر ابتلا به این عارضه جان خود را از دست می‌دهند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------