اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

پیشگیری از سرطان پروستات با مصرف کلم بروکلی



  اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی , سرطان پروستات

محققان تاکید می کنند مصرف یک وعده کلم بروکلی در روز موجب پیشگیری از سرطان پروستات می شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ایالتی اورگن آمریکا دریافتند سولفورافان، ترکیب رژیمی یافت شده در کلم بروکلی که به پیشگیری از سرطان پروستات معروف است، از طریق تاثیر بر RNA های طویل کدگذاری نشده عمل می کند.

 

درحال حاضر دانشمندان دریافته اند زمانیکه این lncRNA ها افزایش می یابند می توانند در چندین فرآیند بروز بیماری، از جمله سرطان، نقش داشته باشند.

 

امیلی هو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این ترکیب رژیمی موجود در کلم بروکلی می تواند بر lncRNA ها تاثیر داشته باشد و راهگشای ایجاد طیف وسیعی از رژیم های غذایی یا داروهای باشد که بر کنترل پیشروی یا درمان سرطان نقش دارند.»

 

همچنین در این تحقیق مشخص شد که یک lncRNA موسوم به LINC۰۱۱۱۶ در رشته سلولی سرطان پروستات در انسان افزایش می یابد، اما از طریق درمان با سولفورافان قابل کاهش است.

 

به گفته محققان، تاثیر رژیم غذایی بر تجلی lncRNA تاکنون به شدت ناشناخته بود. در این مطالعه محققان دریافتند زمانیکه LINC۰۱۱۱۶ مختل شد، توانایی سلول های سرطان پروستات در تشکیل کلونی چهار بار کاهش می یابد.

 

به گفته محققان، مصرف زیاد سبزیجات کلمی نظیر بروکلی که سرشار از سولفورافان است با کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------