مرگ سالانه 3٫2 میلیون انسان بر اثر بی تحرکی



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

مدیرکل یونسکو با اشاره به مرگ 3٫2 میلیون انسان در سال به دلیل نداشتن فعالیت فیزیکی، از همکاری یونسکو و سازمان بهداشت جهانی به منظور مبارزه با شیوه های زندگی بی تحرک خبر داد.

 به گزارش  ایرنا از کمیسیون ملی یونسکو، ایرینا بوکووا در پیامی به مناسبت روز جهانی ورزش برای صلح و توسعه -6 آوریل 2017 گفت: روز جهانی ورزش فرصتی است برای به نمایش گذاشتن قدرت ورزش برای توسعه و صلح و ورزش شور و اشتیاقی است مشترک میان تمامی مردم دنیا.

 

وی از ورزش به عنوان نیرویی برای سلامت جسمانی و توانمندسازی اجتماعی و همچنین محرکی برای برابری و شمول اجتماعی تمامی افراد به ویژه افراد محروم یاد کرد.

 

به اعتقاد بوکووا، هیچ بستری قدرتمندتر از ورزش برای پرورش ارزش های مشترک یکپارچگی، مسئولیت پذیری، احترام، صداقت، کار گروهی، انگیزه برابری و عزت نفس وجود ندارد.

 

وی در این پیام تصریح کرد: ورزش ابزاری است که تمامی افراد از جمله پناهندگان و مهاجران را در بر می گیرد، با کلیشه ها به مبارزه برمی خیزد و اساس صلح را در جوامع سالم تقویت می کند.

 

مدیرکل یونسکو تاکید کرد: از آنجا که جهان به دنبال پیشبرد دستورالعمل 2030 برای توسعه پایدار است، ما باید برای حمایت از ورزش تمامی تلاش خود را به کار گیریم تا هیچ کس در این زمینه عقب نماند.

 

وی یادآور شد: منشور بین المللی یونسکو برای تربت بدنی، فعالیت بدنی و ورزش از این اصل الهام گرفته و فارغ از هرگونه تبعیض به دنبال تضمین احترام برای حق بنیادی ورزش برای تمامی زنان و مردان است.

 

بوکووا در ادامه پیام خود بیان داشت: این اصل همچنین الهام بخش تلاش داوطلبانی است که در سراسر جهان از ورزش برای توسعه و صلح حمایت می کنند، تلاشهایی که ما امروزه آنها را ارج می نهیم.

 

وی با بیان اینکه نبود فعالیت فیزیکی سالانه به مرگ 3٫2 میلیون انسان منجر می شود، اظهار داشت: به همین دلیل یونسکو با همکاری سازمان بهداشت جهانی به مبارزه با شیوه های زندگی بی تحرک پرداخته و کار خود را با آموزش فراگیر و باکیفیت تربیت بدنی در مدارس آغاز کرده است.

 

مدیرکل یونسکو خاطرنشان کرد: این امر برای تضمین سیاستهای عمومی به ویژه در زمینه های سلامت، آموزش، برنامه ریزی شهری، زیرساختارها و حمل و نقل نیازمند تعهدات جدید و منابع مالی از سوی تمامی حامیان و همچنین همکاری با بخش خصوصی در زمینه توسعه قانونگذاری، مقررات و برنامه های ملی برای ورزش است.

 

وی موارد مذکور را هدف اصلی از برگزاری ششمین کنفرانس وزرا و مسئولان ارشد حوزه ورزش و تربیت بدنی (MINEPSVI) عنوان کرد و از برگزاری این کنفرانس در تاریخ 13 تا 15 جولای 2017 (22 تا 24 تیرماه) با همکاری یونسکو و فدراسیون روسیه در کازان خبر داد.

 

بوکووا مجددا تاکید کرد: ما باید هرجا که لازم است با سرعت بیشتری اقدامات لازم را انجام دهیم و همه ما باید برای تبدیل ورزش به یک واقعیت برای همگان تلاش کنیم، این مساله هیچ گاه به این اندازه حیاتی و مهم نبوده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------