طراحی لباس هوشمند برای تشخیص سرطان پستان



یک نوجوان 18 ساله مکزیکی موفق به طراحی یک لباس شده که علائم سرطان پستان را شناسایی می‌کند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف، این لباس هوشمند که Eva نام دارد، به صورت خودکار بدن را مورد بررسی قرار می‌دهد، دارای 200 حسگر بوده که نشانه‌های اولیه سرطان پستان را کشف می‌کند.

 

ایده ساخت این فناوری زمانی به ذهن این نوجوان رسید که مادرش به دلیل ابتلا به سرطان پستان و سالها مبارزه با این بیماری ناچار به "ماستکتومی" هر دو پستان شد.

 

"ماستکتومی" یا پستان‌برداری( Mastectomy) اصطلاح پزشکی شامل عمل جراحی جهت برداشتن یک و یا هر دو پستان بطور کامل بوده و معمولاً جهت درمان سرطان پستان انجام می‌گیرد.

 

این لباس اختلالی در روند طبیعی زندگی فرد ایجاد نکرده و کاربران تنها باید یک بار در هفته و آن هم به مدت 1 ساعت از این لباس استفاده کنند.

 

حسگرها سطح پستان و همچنین بافت، رنگ و دمای آن را بررسی کرده و به یک برنامه رایانه‌ای یا گوشی هوشمند از طریق بلوتوث ارسال کرده و این اطلاعات در آنجا توسط یک سامانه هوش مصنوعی شبکه عصبی پردازش می‌شود.

 

حسگرهای حرارتی قادر به تشخیص جریان خون بوده و اگر فرد به سرطان مبتلا شده باشد، نشان می‌دهد که خون حاوی سلول‌های سرطانی است.

 

متاسفانه در طول یک سال در حدود 50 هزار زن در انگلیس به سرطان پستان مبتلا می‌شوند.

 

به گفته محققان تشخیص اولیه این بیماری بسیار مهم بوده و اغلب موارد به معاینات و پیگیری‌هایی که خود فرد به طور مدام انجام می‌دهد بستگی دارد.

 

این مبتکر جوان می‌گوید که با این کار می‌توان جان میلیون‌ها نفر را نجات داد.

 

  اخبارپزشکی,خبرهای  پزشکی, لباس هوشمند

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------